Vilken vecka!

Jag är helt slut. Dessa två veckorna har nog varit de mest utmattande veckorna i mitt liv. Jag är så sliten, utmärglad och sömnberövad bortom alla gränser. Tror det är första gången någonsin (sedan jag var 11) som jag helt har struntat i att sminka mig/tvätta håret under en längre tid. Lägenheten ser ut som shernobyl, stackars hunden har inte fått komma ut mycket och mina matvanor består av pizza och energidricka (förlåt mamma) MEN jäklar vad jag har pluggat!! (klappar mig själv på huvudet)

Idag gjorde jag äntligen ÄNTLIGEN fysiologitentan!! Det kändes bra men inte hundra procent. Den kan vara riktigt svår beroende på vilka frågor man får och hur hårt läraren rättar. Jag har varit säker på att jag ska klara mig innan och failat med en halv poäng så jag vågar inte hoppas på någonting ännu. Av fyra frågor vet jag att jag svarade perfekt på två men gjorde två småfel på de andra. Jag kan bara hoppas och be för att jag ska klara mig. Aldrig har en femma varit så vacker!

Nu ska jag äntligen sova. Sömn är underskattat. Jag ska sova tills jag vaknar och sedan ska jag STORstäda. Sedan är det direkt ner i cellbiologiböckerna. Tentan blev ju flyttad till första juli så det gäller att jag ligger i fas.

Den 6:e Juli fyller jag år. Om någon undrar vad jag önskar mig så skulle jag bara behöva pengar till att laga min älskade dator! Den är inte bara helt livsnödvändig när det gäller mina studier, den förgyller min vardag med alla roliga datorspel! Livet är inte detsamma längre :(

Jag hoppas att alla som gjorde tentan med mig idag klarar sig. Det tar ganska hårt på nerverna detta.

Godnatt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till den avklarade tentan! =) skulle du kunna skriva vilka 4 frågor som du fick? e lite nyfiken på hur en fysiotenta ser ut =)

Alexandra sa...

det finns runt 40 frågor som slumpmässigt kan komma upp på tentan. På de förra tentorna fick jag något i stil med: Pyramidal corticospinal tract, conductivity of neurons, reflexes; pathways, functions of adrenal medulla mmm. Idag fick jag passive transport, property of neurons; conductivity, somatosensory area I and II. Respiration; humoral regulation. =)

Anonym sa...

Det går säkert bra. När får du reda på om du klarat tentan? // Mamma

Alexandra sa...

Det hoppas jag mamma lilla. Nästa torsdag får jag domen. Puss

Anonym sa...

hej, en liten udda fråga, vilket lag håller du på i VM? =)

Alexandra sa...

Jag har inte haft mycket tid att titta på fotboll och det känns mindre intressant när Sverige inte är med. Men måste jag välja blir det nog Tyskland ( :

Marius sa...

Hei Alexandra,

Jeg tør skrives deg her, selv om jeg skal gjøres det på norsk. Jeg håper at du forstå dette. Det er bare til å hilse deg, fordi jeg har arbeidet som forskning ingeniør i nettverk teknologi for fem år i Norge, i Osloområdet. Nå arbeider jeg som prosjektleder i Emerson, også i IT nettverker.

Jeg var litt overrasket at det skulle være svenske studenter i Cluj. Jeg har hørt dette i Norge, men siden har jeg kommt til å arbeide her, jeg har aldri sett en. :) Jeg fortsetter å se biler med svensk registrering, av og til, kanskje har jeg hørt en gang på gata, noe svensk, men det var alle. Og gleder jeg meg til å ha mugliheten å hilse en virkelig svensk student i Cluj. :)

Jeg tenker at dette er en interessante erfaring for deg å være her og jeg håper at du trives og ønsker deg god hvile etter eksamentiden. :)

Med vennlig hilsen,
Marius Stanica
mariuspetru.stanica@gmail.com

Skicka en kommentar