En jobbig natt för matte husse och hund

min stackars STACKARS lille hund. Han har inte kunnat sova på hela natten. Han har haft så ont. När vi kom hem tittade han först inte ens på mig och jag trodde jag hade förlorat hans tillit för alltid men efter ett par timmar sprang han in till mig där jag stod och vek tvätt och tryckte sig mot mitt ben och gnydde. Jag kände inte igen honom. Han är väldigt stolt annars och visar aldrig någon rädsla och vill bara gosa på sina villkor men nu tryckte han sig mot mig som ett litet barn som behöver tröst. Jag kunde inte annat än att börja gråta. Inte nog med att jag gav honom glass kvällen innan vilket antagligen gav honom den allergiska reaktionen, jag utsatte honom också mer eller mindre för misshandel. Han är helt mörbultad. Nosen är helt bucklig eftersom veterinären lindade en kedja runt den och drog åt då Yoda tog sig ur både munkavel och bandage som hade lindats runt hans nos.

Man litar så mycket på läkare/veterinärer och jag kände att jag inte vågade ifrågasätta deras metoder vilket jag absolut borde ha gjort. Då hade Yoda sluppit trettio minuter av tortyr. Känns som att hans psyke har fått sig en törn. Han ryggar tillbaka när man ska klappa honom och kommer inte längre när jag ropar :( Jag hoppas det släpper. Försöker sitta bredvid honom långa stunder och klappa honom försiktigt och prata lugnt med honom.

Man ser det inte på bilden men undersidan av hans hals är helt kal och full av stora (nu blåa efter sprayen) utslag.
Klockan är 19.00 och han har äntligen fått somna. Smärtorna har hållt både honom och oss vakna nästan hela natten. Ett tag var jag orolig att han inte skulle klara sig. Han satt orörlig i ett hörn och hyperventilerade med halvöppna ögon i flera timmar. Men nu börjar utslagen se bättre ut och han har äntligen fått somna.

Vet inte om jag kommer kunna förlåta mig själv för det som hände. Har aldrig sett ett djur bli behandlat så våldsamt. Jag har hittat en ny veterinär som jag ska till imorgon och se om allt är som det ska med hans utslag. Jag får knappt titta på dem utan att han blir helt galen.


Tack alla för de fina kommentarerna. Skönt att ni kände samma som jag. Jag brukade, som du skriver Pia, ta med skinka när Yoda skulle till veterinären men då skrattade de åt mig och sa att jag inte skulle dadda med hunden. De har verkligen olika syner på djurvård hemma och här. Gud förbjude att jag blir sjuk i Rumänien om läkarna är likadana!

Kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar