Svar på kommentarerna

Vad roligt att så många gillade inläggen om min sminkning. Jag har äntligen fått internet i nya lägenheten nu så jag tänkte svara på era kommentarer:





1. JAG FATTA TYP INGET :p kan du inte göra en video om hur du applicerar sminket istället? :)

Svar: Jag försökte göra video men jag känner mig så dum när jag är med på film. Blir nervös haha du får tyvärr vara nöjd med bilder och text ;)

2. Du är ju brun själv vad ska man göra om man är vit? Ska man välja en foundation efter sin hudfärg? är det inte svårt??

Svar: Den foundation som jag använder har många olika färgskalor. Från 1-11. Om du är väldigt vit borde du prova 1-4. I affären kan du prova dig fram så att du är säker på att du hittar din färg. Ett bra tips är att välja en foundation med mycket gult i och inte en åt det röda hållet. Då blir resultatet mycket bättre tycker jag.
3. jag förstod precis, tycker att det är väldigt bra beskrivet faktiskt

Svar: Tack så mycket! Hade väldigt bråttom när jag skrev så jag är nöjd med resultatet =)


4.
taack! för att du delar med dig! måste säga att detta är en av de sakerna jag fastnat för i din blogg, nämligen att du skriver så varierat om olika saker! många bloggar skrivna av läkarstudenter är otroligt tråkiga, inga bilder, ingenting!
jättebra beskrivet! du är väldigt duktig och vacker! jag undrar bara 2 saker: vad är det för mascara du använder i början, en men tunn borste skrev du.. sen måste jag fråga, är du född med dom där armarna eller har du tränat mycket? dom är 2 die for, jag önskar jag också hade såna armar istället för detta gäddhäng!

Svar: Tack! Vad fint sagt =) Jag försöker göra bloggen mer mångsidig eftersom det blev väldigt tråkigt i längden att bara skriva om skolan när man har så mycket andra intressen :) Mascaran jag använder har jag haft så länge att märket på den är borta. Jag tror det är loreal men jag är inte säker. Den är guldfärgad och väldigt långsmal. Borsten ser ut så här: http://comps.fotosearch.com/comp/BNS/BNS345/mascara-brush_~bn253039.jpg
Vad glad jag blir för kommentaren om armarna. Speciellt då jag inte har tränat riktigt på snart tre år (ångest!) Jag får tacka mamma för mina smala armar :D Är dock mindre glad för mina ginormous höfter som jag också har ärvt av mor min.

5. gud så bra tips du kommer med. enkelt och lätt att förstå:) tack . mhv sillan

Svar: Tack Sillan. Jag använde alla mina knep de gångerna jag sminkade dig :D Inte för att det behövdes, fin som du är :)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste man kleta in sig i en massa brunkräm det blir för äckligt på något sätt, och det fastnar också på kläderna. Det ser heller inte speciellt snyggt ut när man är vit eller ljus i ansiktet.. :S Finns det inget annat man kan kleta sig in i ist för brunkräm t.ex. puder?? isf vilken?

Alexandra sa...

För mig funkar brunkräm väldigt bra. Annars vet jag att många av mina vänner använder mineralpuder. Tror att det är från loreal =)Kram

Anonym sa...

Otroligt mycket jobb du har lagt ner på detta gumman. Akta så det inte blir sminkfläckar på skolböckerna. Tips från mamma: Motion och 1 morot varje dag gör huden kanonfin!!

Skicka en kommentar