Det var bättre förr



Ghad jag älskar gamla svartvita bilder! Det är något tidlöst med denna typen av bilder. Det är vackra Rita Hayworth på bilden ovan. Vilken bild! Och vilken kvinna. Känns som att den sanna skönheten aldrig kommer tillbaka. Den med mycket annat...

Har försökt återskapa effekten i photoshop men det gick mindre bra. Antar att man måste ha en bra ljussättning hemma för att få samma skimrande ljus i bilden... Här är resultatet:



Hade varit kul att få till det där riktiga Marilyn Monroe ljuset.. Någon som har något förslag?

Jag sitter alltid och fixar med bilder på fritiden, mina eller andras. Tycker det är så roligt. När jag var yngre tog jag 40 kr för att fixa en bild, tex fixa ett foto så att det såg ut som att det var solsken istället för mulet, ta fram mer skärpa i bilder, byta bakrund osv osv. Slutade med att jag satt och gjorde bilder hela dagarna. Fick in en massa pengar men hade ingen tid över så jag la av. Trodde jag skulle jobba med något liknande. Något som skulle ha med konst och estetik att göra. Men icke! Alex ska bli läkare.

Tillbaks till skolböckerna. Idag har vi ca 27 grader i Cluj och så ska det fortsätta hela veckan :D Kunde inte vara bättre timing nu när Veronica snart är här!!

Köss

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker du lyckats jättebra med din bild? är det photoshop du använder som bildredigeringsprogram? är det gratis?

Alexandra sa...

Tack! Ja jag använder photoshop. Jag har fått programmet av en vän till mig men annars kostar det pengar vad jag vet. Jag antar att man kan ladda ner det men jag vet inte hur. Prova med piratebay :D

Skicka en kommentar