Tack Cluj för stadsparken!


Vad jag älskar den stora stadsparken här i Cluj. Den är så vacker och det är så skönt att komma ifrån all betong och få se lite natur. Jag försöker gå dit med Yoda varannan dag. Om jag älskar parken så är Yoda fullkomligt euforisk över den. Det finns bara en sak han tycker är roligare än att gå till parken och det är att gå till parken med sin bästa kompis Maffi, en liten doberman pinscher.


Idag var det nog trettio grader. Vi var i parken kl 20.00 och orkade inte ens stanna en timme. Det är så varmt! Men jag vägrar klaga, det har varit regnigt i nästan en månad så lite sol är mer
än välkommet.

Våra fina hundar är så glada över att få komma ut ur sina tråkiga lägenheter och få leka i gräset. Yoda har sovit som en sten sedan vi kom hem så mycket som han har lekt.

Bästa vännerna

Jag är så glad att jag skaffade hund! Hur har jag kunnat leva utan hund!? Från och med nu ska jag alltid ha en hund. Funderar på en doberman eller en schäfer nästa gång. Älskar stora hundar.

Nu är fröken Veronica på väg hit. Hon borde sitta på bussen från Budapest till Cluj nu om allt gått som det ska. Som jag har saknat min andra hälft! De närmsta dagarna kommer att bli ganska galna känner jag på mig.

Eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, plattar du ditt hår? Eller är det rakt av sig själv? :) Kram Lisa

Alexandra sa...

Hej hej. Jag har väldigt rakt hår naturligt tyvärr. Önskar jag kunde få det lockigt. Kram

Alex S sa...

Hej! Gud va roligt att Jag hittade din blogg! Vill plugga till Läkare men har inte alls betygen för det ( 12.0 GB 0.9 HP :\ ) Och ser då Utlandet som mitt bästa alternativ. Jag Kommer följa din blogg. och även maila dig en del med frågor så du får ta och uppdatera ofta. ^^

MVH
/Alex S

Alexandra sa...

Vad kul att du uppskattar bloggen! Mycket info om skolan och utbildningen finns i de tidiga inläggen. Om du inte redan har gjort det så läs inlägget som heter "till er som vill studera i Cluj". Ska försöka uppdatera så ofta jag kan. Jag ser fram emot ditt mail :)

Skicka en kommentar