Bilder från helgen som gick

Usch vad helgen gick för fort. Nu sitter man här igen och försöker fokusera på studierna. Jag tror aldrig jag har haft så roligt i hela mitt liv. Men underbart är kort.

Veronica kom i torsdags och stannade tills söndag. Första dagen gick vi ut och köpte varsinn klänning, fixade med brun utan sol och piffade till oss hos frisören. Vem sa att man inte skulle färga håret utomlands? Det är tre gånger så billigt som i Sverige och jag måste säga att jag tycker att resultatet blir bättre än det någonsin blivit hemma. För er som är i Cluj rekommenderar jag frisörsalongen i Iulius mall.

Vi har ätit på restaurang och druckit goda drinkar i mängder och bara levt livet på Clujs gator. Vädret har gått upp i trettio grader och jag höll på att svettas halvt ihjäl även under natten. Vi kunde inte få en bättre helg. Här kommer lite bilder:


Klänningarna vi valde är ganska typiska rumänska festklänningar fast med mindre paljetter. Jag som annars alltid är helsvart vågar gå lite längre här i Rumänien. Veronica är dock modigare :D

Träffade min frisör ute på studentgatan. Hon är så go. En tjej med mycket spunk. Alla som har ljust hår eller ska färga det ljust borde besöka henne. Hon heter joanna och jobbar på iulius.



Veronica var lycklig att vara tillbaka i Cluj. Är det någon som trivs bättre här än jag så är det hon.

Den långa gatan bakom Veronica heter studentgatan. Det ligger massor av barer/restauranger längst hela gatan och det är billigt och bra vilket gör att vi studenter gärna hänger där.

Detta är nog den godaste drinken jag någonsin druckit. Den heter "blue eyes" och finns att beställa på Millenium.

Skulle nästan säga att Millenium har bäst mat också. Här är min favoritförrätt. Fetaosten smälter i munnen och bättre grönsaker får man leta efter.

Det blev en del festande. På bilden dricker Veronica den äckligaste drinken någonsin. Whiskey rom och massa lime... Hon hade beställt något som skulle påminna om en white russian... Vet inte hur den bartendern tänkte riktigt.


Haha så här kan man sammanfatta helgen. Gaaalet.


Saknar dig redan mitt hjärta! Du vet hur man ska ha roligt. Vi har gjort minnen för livet!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen lilla älsklingen =) Saknar dig galet mycket också... Haha jo visst hade vi en skitkul helg! =D Vad fina bilderna blev! Tack för att du är så fotogalen som du är haha, om det hade varit jag som hade haft ansvaret över att ta kort...mja, då hade vi inte haft något annat än minnena av hur vi såg ut att luta oss tillbaka på när vi blir gamla och gråa haha =D Sån tur att jag har dig vännen =D

Lots of löööve =) /Veronica.

Skicka en kommentar