Fotograf sökes?

Ja nu jobbas det en hel del här i sthlm. Idag gick jag upp kl 05.00 och jobbade tills kl 17.00. Jag började 07.00 men det tar sin lilla tid att åka runt här i sthlm med alla t-banor och bussar. Jag hade dödsångest när jag stapplade ut i höstmörkret imorse, Usch vilken hemsk tid på året. Var man inte deppig innan är man det nu. Men som min arbetsgivare brukar säga: Fake it till you make it! Eller som anatomiläraren, allas vår käre dr Bob säger ofta: "it will get alot worse before it gets better!" Mjo, sådant är livet.

Igår var jag och mammi på bio. Vi såg den andra delen i Stieg larssons trilogi om journalisten Mikael Blomkvist och den omyndigförklarade Lisbeth Salander. Jag har läst böckerna och älskar dem. Ska jag ha en idol här i livet blir det nog Lisbeth. Stentuff är hon. Funderar smått på att tatuera in en drake på ryggen. Inte en sådan som hon har i filmen utan en tunnare version från högra skulderbladet och ner på skinkan. Haha hade jag aldrig ens funderat på för några år sedan, men det är ju som sagt bara funderingar :D



Filmen var i vilket fall jättebra men jag tror inte att folk som inte läst böckerna uppskattar filmerna lika mycket. Själv kan jag inte vänta tills trean kommer ut. Kommer vara först in i salongen.

Detta får bli dagens roliga. Har ni sett Ahlgrens nya påhitt? (Ni vet Ahlgrens bilar) Nu stödjer de bröstcancerfonden och har börjat sälja Ahlgrens rosa rattar! HAHAHA jag och mamma hade en ganska rolig högljudd konversation i biokön om rattarna. Finns tusen skämt. Hahahha, bilrattar då alltså… (Jag har överseende med att alla inte lider av samma torra humor som jag ^^)




Sist men inte minst, här är lite bilder jag tog en tråkig dag. Funderar på att skicka in dem till Mikas då de vill ha naturliga bilder ^^





Jag VET, jag behöver en portfolio! Den jag har kan jag inte använda eftersom jag var ca 18 år då den gjordes. Det får duga med dessa så länge. Fotograf sökes?

Håll tummarna nu. Jag behöver alla jobb jag kan komma över som sagt. Jag återkommer om resultat :P Kram och godnatt!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Du får 100 kr om du avstår från tatueringen.

Hälsar din Morfar Kaj

Skicka en kommentar