En mycket bra idé




Att slå ihop nordens alla länder låter som en ypperlig idè tycker jag. Vi skulle bli världens tionde största ekonomi och vi skulle äntligen få något att säga till om i världspolitiken. Varför inte!? Tycker att det är dags att sätta det i rullning nu, men känner jag oss i norden rätt kommer det inte hända något på länge. Det var ju några hundra år sedan vi gjorde slag i saken när det gäller något senast... Som det är nu kommer vi ju ingenstans tycker jag. Nej jag röstar för en ihopslagning, skandinavien borde det nya landet heta. =) Vad tycker ni?

Nu till något helt annat. Visste ni att studier visar att gröna ögon tyder på att man har zigenare i släkten? Ganska intressant. Både min faster, 2 av mina kusiner och min pappa har gröna ögon och vi har romer i släkten. Lite kuriosa så här på kvällskvisten ;)



Önskar jag också fick gröna ögon :) Mycket vackert tycker jag.

3 kommentarer:

Pavel sa...

Hur sjutton har du kommit fram till det?
Som blivande läkare (fniss)borde du tolka "information" ltie mer kritiskt. Har du dessutom bott i Rumänien har du nog sett hur äka zigenare ser ut... som troll långt ifrån några gröna ögon.

ejjan sa...

söta alex! :D

skandinavien e ju i stort sett ett enda stort land - alla nordiska länder bor/jobbar fritt i "sina" länder, finns egentligen inga gränser o de enda vi inte delar e i stort sett kassamaskinen o systembolaget (danskarna e wohooo så jävla grymma där!). o självklart blir ju svenska riksspråket där norskar/finnar/danskar/islänningar (för visst ska dom va me också MOT sin vilja!) tvingas banka in svenska (som de redan kan dock) men ändå.. bara för att.

och pavel - inte så smart o skriva zigenare=troll i den här bloggen. ujuj

Anonym sa...

Love the feedback!

Pavel: Tyckte bara att hela saken var lite rolig kuriosa, inget jag tittade närmare på. Visste inte att mina läkarstudier skulle komma att ifrågasättas pga av det ^^

Dr E: Jag står fast vid att vi ska bilda en ny union :D Den allra viktigaste fördelen är ju att vi då skulle få en given plats i de stora internationella rådslagen. Du måste ju hålla med om att fördelarna är långt fler än nackdelarna? Hade jag fått bestämma hade isländska blivit riksspråket då det är det klart coolaste språket i hela norden imo ^^. Dock skulle det vara lättaste lösningen att alla lärde sig svenska.

Nej jag är trött på att bo i ett litet land som knappt har något att säga till om, klart vi ska slå oss ihop!

Skriv gärna vad ni tycker (= Kram - Alex

Skicka en kommentar