Då kör vi!


Här sitter jag i tryggt förvar hemma hos min mamma i Stockholm. Hon är så glad att jag är hemma och hon tar hand om mig som bara en mamma kan göra. Tidernas bästa mamma!
Resan hem var fruktansvärd. Jag stannade uppe hela natten innan så att jag skulle sova hela bussresan igenom men jag mådde bara illa hela vägen (var ganska alkoholpåverkad) och det var snorkallt i bussen, kände inte ens mina tår. Dessutom körde chauffören så fort att jag var framme på flygplatsen 4 timmar för tidigt! Sjukt segt.
Idag spelade jag och lilla mamma schack på kulturhuset! Sjukt roligt, 50 gubbar och vi. Jag höll på att vinna när det stängde men mamma är skarp :D
Men nu är jag utvilad och har mammas goda hemlagade mat i magen, bättre start på veckan kan man inte få. Imorgon börjar allvaret och jag har en del jobbalternativ som jag ska kolla upp. Jag tar det jag kommer över just nu. Mamma har visat mig hur Stockholms tunnelbanelabyrint fungerar idag men jag känner på mig att jag kommer åka vilse några gånger under veckan. Men det blir en nyttig läxa för mig. Läsa kartor och grejer, en rolig anekdot är att jag under min orientering i skolan gick vilse och var försvunnen i skogen i timmar. Jag hade helt missat att man skulle vrida på kartan när man svängde.... Ehum..
När jag inte jobbar blir det till att motionera. Mamma hade ett gammalt gymkort som jag ska använda de månaderna jag är här plus att vi går ut och springer tillsammans. Mitt mål är ju att börja modella för lite extrapengar så snart som möjligt men som jag redan berättat har jag några cm för mycket runt min kurviga kropp. Har dock tappat 5 kg sedan jag startade min diet, känns roligt. Nu måste jag bara träna så att huden inte börjar hänga :P
Nog om det, nu är det fokus på jobb! Ni måste hålla tummarna! Ska köra hårt nu. Saknar alla er i Cluj! Ville inte åka ifrån er! Ska bara få rätsida på ekonomin så kommer jag tillbaka och sätter alla de kurser jag har kvar. The lesson is leared! Minst sagt. Kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar