Nu gäller det

Idag kl 11.00 är det dags. Jag har knappt sovit någonting denna veckan. Jag är så stressad och orolig att jag skakar. Det är så konstigt att allt ska avgöras idag. Planen är att lägga fram all fakta och alla dokument som styrker det vi har att säga och hoppas att det räcker för att jag ska få gå kvar. Fungerar inte det ska vi försöka övertyga rektorn om att jag ska få stanna i alla fall i år tre i Cluj och avsluta min bachelor i medicin. Då blir möjligheterna större sedan för att tex söka till Sverige. Just nu får jag inga papper till CSN och universitetet har sagt att jag officiellt inte ens går på universitetet längre men att de ändå sätter mig på listorna för denna veckan. Men pengarna sinar och jag hoppas och ber att rektorn ska bevilja mig åtminstone ett år till här. Skulle det bli så att jag förvägras att stanna blir situationen värre. Då tänker jag försöka stämma dem för alla de pengar jag har betalat i årsavgift under dessa åren. Men nu hoppas jag att det inte ska bli så. Jag hoppas att jag kommer ut ifrån mötet idag utan detta svarta molnet som hängt över mig i två veckor nu. Jag hoppas innerligt att allt ska ordna sig nu så att jag får fortsätta mina studier i lugn och ro. Sänd mig några extra tankar klockan elva är ni snälla. Och alla tår och tummar måste hållas extra hårt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Håller både tummar och tår i kors. Hoppas verkligen att det löser sig idag.

/Tomas

Blaklint sa...

Ja har tänkt på dig HELA veckan å kollat bloggen mer än va ja kollat i min kemibok ! Helhjärtat hålls tummarna för dig !

Anonym sa...

hur gick d? jag höll verkligen tummarna

Anonym sa...

hej hur har det gått?

jocke sa...

tjena, hur gick det?
tycker det dom pysslat med är rent ut sagt förjävligt men tror det är en dålig idée att försöka stämma dem på bortaplan. Detta vare sig du har full naturvetenskaplig behörighet eller inte från din folkhögskola!.
men! läget är inte helt kört om du blir utslängd nu. utan mitt tips till dig är att du tar ut "transcript of records" för dem 2 första åren i cluj och sedan byter till det välrenommerade lärosätet Universitate din Oradea i.... ja just det - Oradea. Där är alla välkommna:-)

Anonym sa...

hej alexandra!hur har det gått för dig?

Alexandra sa...

Jag försöker uppdatera men något är fel med bloggers hemsida. Det går inte att publicera något just nu. Jag har ännu inte fått ett definitivt svar men dekanen har lovat att det ska komma i slutet av denna veckan. Just nu ser det lite ljusare ut. Jocke, tyvärr blir det omöjligt för mig att plugga någonstans i Rumänien om inte ministeriet godkänner mig. Så jag hamnar i en väldigt jobbig situation om jag måste ta mig till ett annat land och slängas in i trean som är väldigt utmanande och dessutom lära mig ett nytt språk (halva trean bygger på att man kan prata med patienterna)

Tack alla ni som höll tummarna!

Anonym sa...

Först strular universitetet och nu strular bloggen. När ska något funka som det ska? :)

/Tomas

Skicka en kommentar