29/10/2012



29/10/2012 är ett datum jag aldrig kommer glömma. Idag efter flera veckor av kämpande och ovisshet har jag äntligen fått svaret jag hoppats på från universitetet. Allt är löst och jag kan fortsätta min skolgång som vanligt. Just nu har jag inte ett problem i världen!

Jag väljer att se hela denna händelsen som ett uppvaknande. Eller en varning. Från och med nu ska jag vara bättre än innan. Jag ska ta vara på chansen jag har fått i livet och aldrig glömma hur lyckligt lottad jag är. Det som inte dödar det härdar och detta har verkligen format mig. Nu ska jag prestera mer. Uppnå mer. Sikta högre. Nå längre. Det känns som att livet ligger vid mina fötter igen.

Ett enormt tack ännu en gång till morbror och mamma som gjorde en sådan enorm insats här nere när det såg som mörkast ut. Utan er hade detta inte varit möjligt.

Ännu en gång har jag lärt mig vikten av att aldrig ge upp. Hur mörkt det än ser ut. Vill man något och vet att man har rätt till det så får inget stå i vägen. 


Detta är den bästa dagen hittills i mitt liv. Jag har fått mitt liv tillbaka. Nästa gång jag får uppleva en liknande lycka blir nog på min examen.

Tack alla ni som höll tummar och tår för mig. Som jag sa till morfar tidigare, det är fint att se att det finns rättvisa även här nere där byråkratin är så illa. Ikväll firar jag med något gott till studierna! Hoppas ni har det fint där hemma. Många kramar!









5 kommentarer:

Blaklint sa...

Herre Gud ! Vad underbart !!!!! Vad skönt för dig , jag hoppas verkligen att det är slut med krångleri och bråk för din del. Så du fortsättningsvis de närmsta åren får studera i lugn och ro . Unna dig något gott som du skriver och ha det underbart !!!!!

Anonym sa...

Nu kan vi äntligen pusta ut och därmed också slå hål på fördomen att det är endast mutor som gäller i dessa länder. Förståelse,ödmjukhet och tålamod fungerar i Rumänien också. Stor kram gumman.

Anonym sa...

Handlade mer om förvirring om svenska betyg och intyg i det här fallet.
Glad det löste sig och dom förstod att betygen motsvarade kraven som ställts för utbildningen.

Sen får man inte ignorera att det pågår en enorm städkampanj av rumänska universitet och upprustning av både kvalitet och utbildning samt granskning av elevers betyg, och i detta fallet hamnade alexandra i skottgluggen pga betyg som dom inte kände igen.

Nu bör det inte vara mer problem angående den vägen utan nu är det bara plugga och hålla koll på kurserna, och hoppas att inget mer går fel! :)

/Tomas

Anonym sa...

Riktigt skönt att höra!Glad att det löste sig!

anne sa...

Åh så skönt att höra att allt är okej! Styrke kramar till dig! Du är så stark som orkat med denna process och hoppas att inget mer ska komma mellan igen!

Skicka en kommentar