Glest med inlägg, i know

Jag vet jag vet det är dåligt med uppdateringar. Det beror på tre saker 1. Jag har just fått igång internet igen 2. Min kamera fungerar fortfarande inte och jag har inte råd att fixa den. Att blogga utan bilder är som att äta sushi utan ris. Ganska meningslöst. 3. Jag har absolut inget intressant att skriva om just nu. Det jag gör på dagarna i runda slängar är: Studerar cellbiologi, går ut med hunden och spelar en del datorspel. Thats it.

Känner mig extremt vemodig inför cellbiologin. Jag har inga problem att förstå det vi läser men gud vad mycket det är! Vi får lärarens slides efter varje lektion vilka vi pluggar på tillsammans med böcker och allas vår gode vän Wikipedia. Slidesen (jag struntar i hur det stavas) ser ut så här:


Känns lite vemodigt när man suttit i två timmar och sammanfattat slides bara för att märka att man är på sida 14 av 115.... Och det är EN slideshow av tio. Men det ska göras! Less whining more doing.

Den tionde maj kommer mamma, mormor och morfar ner hit. Tycker det ska bli jätteroligt. I Juni ska antagligen Veronica titta förbi också. Då ska nya minnen göras kan jag lova. Alex och Veronica gör Cluj part 2! Men det blir efter tentorna. Jag gissar på att jag kommer få göra cellbiologitentan två gånger innan jag klarar den :/


Här är Yoda och hans bästa vän Mafioso. Olas kompis lille pinsher som är lika gammal som Yoda. De leker som galningar.



Jag vet att jag tjatar massor om hunden men jag kan inte låta bli! Jag är så stolt över vår lille kille. fast så liten är han inte längre, nu väger han 11 kilo och han ska bli tre gånger så stor. Snart får jag inte plats i rutan när vi fotar med webcam. Tänk när han kom vägde han ynka 3 kilo! Känns som han växer ett kilo om dagen.

Försöker jobba hårt med hans uppfostran när jag har tid över. Jag är väldigt hård men rättvis. Tror det är grundorden när man tar hand om en Chow chow. Envisa träskalle till hund. Haha men det är bättre nu. Han kommer när man ropar, skäller aldrig, står still när alla tusen jobbiga ungar ska kladda på honom på stan och han kan redan en del trick. Mattes duktige lille björn. Kan inte hjälpas att jag är så stolt.

Enligt legenden ska ett lejon ha blivit vansinnigt förälskad i en liten björnhona och resultatet blev en Chow chow :) Sött!


Håller på med alla nödvändiga papper och sprutor som behövs för att få in honom i Sverige. Hemlandet är inte lite strikt när det gäller import av djur. Han har redan fått tre sprutor och om två veckor ska han få ett chip i örat och sedan är det dags för sista sprutan innan han kan komma och hälsa på hemma i Sverige. Han kommer bli överlycklig över allt gräs. Här är nästan all mark ägd av någon och därför inhägnad så stackarn får mest springa runt bland asfalt och betong :(

Här är en bild på en vuxen chow. Jag hoppas Yoda kommer se ut så!

Vilken mysig tjockis! Tänk att krama en sån!

Kram på er! nu är det dags att sova. <3>

5 kommentarer:

Anonym sa...

tjena, vad använder ni för kursbok i cellbiologi?

Alexandra sa...

Jag brukar låna boken "Molecular biology of the cell" på biblioteket. Tror det är Bruce Alberts som skrivit den.

Anonym sa...

jag hade också den boken! här är en länk som kanske kan hjälpa lite: http://www.sinauer.com/cooper/4e/chapter01.html

Alexandra sa...

Tusen tack Mycket intressant läsning. Vad snällt av dig!

Anonym sa...

ingen orsak! hoppas det hjälper! =)

Skicka en kommentar