Tråkiga tider



Regn regn och mera regn...



Regnet öser ner över Cluj. Nu har det regnat i snart tre veckor. Jag läste att det dåliga vädret med stor sannolikhet har med vulkanutbrottet på Island att göra. Läste att sommaren kanske inte kommer till Sverige. Vad passande. Sitter hemma som vanligt och försöker plugga. Jag är ganska uppgiven när det gäller att klara av tentorna. Jag har helt enkelt ingen motivation eller lust. Ganska trött på allt helt enkelt. Funderar på att åka hem i juni men jag är inte säker på något ännu. Time will tell.
Jag är så trött. Tror jag går och lägger mig igen. Sover mer än någonsin. Håll tummarna för bättre väder.




4 kommentarer:

Anonym sa...

du verkar vara en duktig tjej med ambition! jag vet också hur det känns att ha tentaångest, men då brukar jag sänka min ambition till att bara försöka få godkänt! Kanske något du också kan testa? menar, du måste ju inte få 10 i allt..ibland kanske man får nöja sig med lite sämre betyg i allt, än höga betyg i några enstaka kurser..lycka till!

Anonym sa...

misströsta inte, sommaren e här! i stockholm iaf! =)

Anonym sa...

Shnyggo, jag känner samma sak. Kan inte plugga, får helt enkelt inte in nått. ska oxå sova nu. orkar inte. helt uppgiven jag med...

Kaj Johansson sa...

Inom inlärningspsykologin så talar man om övningsplatåer, dvs tillfällen då inlärningen helt enkelt inte fungerar. Det är nog inte första gången du har råkat ut för det och då vet du att man kommer tillbaka efter en sådan övningsplatå. Det är med andra ord ganska naturligt med sådana tillfällen och då gäller det att inte drabbas av panik och kanske fatta felaktiga beslut. Beslut som kan få stora konsekvenser för din framtid.
Det gäller då att variera sig så att man får samma kunskaper fast på ett annat vis och sätt. Hur det skall gå till är det bara du som vet så använd din fantasi på variationer utan att du fördens skull tappar fart på studierna.
Man kan också behöva komma loss från ämnet och studierna ett slag eller korta stunder. Ta några långa promenader med Yoda till exempel och tänk positiva tankar i stället för de negativa under promenaden så skall du se att det blir bättre med motivationen. Du vet ju vilket mål du har så det är ju inte det som är felet.
Hälsar din gamle Morfar som en gång i tiden har studerat och undervisat i inlärningspsykologi för vuxna. Har nog fler tips att komma med om du behöver.

Hälsar Kaj

Skicka en kommentar