No interwebs!


Har inte kunnat uppdatera på ett tag nu. Internet la av för snart två veckor sedan och jag har inte riktigt haft tid att fixa till problemet. Det är hundens fel, han välte ett glas vatten över rautern. Tack. Har spenderat halva dagen på Romtelecom och försökt göra mig förstådd. Inget ont om Rumäner, jag tycker de är ett otroligt bra folk. Uppriktiga och hjälpsamma är de MEN deras byråkrati är helt värdelös. Vad man än ska göra tar det tusen år och om jag fick en krona för varje papper som ska stämplas vid varje tillfälle hade jag varit rik för längesedan.

Så vad har hänt denna veckan? I korta drag:

Jag drog ut en nerv som låg och ruttnade i min tand. Det var mindre trevligt. Antagligen det värsta jag har upplevt. Jag har pluggat en hel del cellbiologi och denna veckan ska jag sätta igång på allvar med fysiologin. Som det ser ut nu slipper jag göra seminarierna då jag redan har gjort dem och gör därför bara sluttentorna i cellbiologi, fysiologi och Rumänska. Som det känns nu ligger jag bra till med tanke på att jag har varit en likmask i två veckor då jag låg hemma magsjuk. Bara internet kommer igång så ska det inte vara några problem *tar ett djupt andetag* Sedan har jag skaffat en ny lägenhet. Var tvungen att slå till nu då lägenheterna är som allra billigast denna perioden. Snart stiger priserna i höjden då alla nya studenter kommer ner och ska ha nya lägenheter. Lägenheten ligger tack och lov nära skolan och jag är så tacksam att äntligen få komma ifrån skitcalea turzii. Det är väl det som har hänt i huvudsak. Jag har också hunnit med att skälla ut en del folk och jag misstänker att mitt rykte beskriver mig som ganska labil. Minst sagt. Men det kunde det vara värt. Skulle jag jaga varenda människa som pratade illa om mig hade jag haft och göra tills nästa sommar, det fattar jag också, men det finns gränser för hur mycket skit jag tar. Därför sänkte jag mig ganska lågt i helgen. No regrets. Fast jag måste nog jobba med mitt temperament....

Men nu är det över och jag sätter full fokus på skolan igen och lägger mindre problem på hyllan för ett tag. Saknar er alla hemma i Sverige. Jag vet att ni följer bloggen flitigt. Älskar er. <3 style="text-align: center;">
Btw..

Yoda hälsar! Han börjar bli så stor. Han kommer väga ca 35 kilo! Som ett riktigt lejon. <3>

4 kommentarer:

Anonym sa...

Damn! Måste ha missat dig precis! Kollade bloggen nånstans vid två och nu är hon fyra, var då även inne på msn, hör och häpna! =D Vad glad jag blir att höra att du har fått en ny lägenhet gumms! Grattis till den =) Du! Om jag skall komma ner i början av Juli...vilket datum passar då bäst? Behöver prata med dig om lite sådana saker =) så skall vi bestämma en msn dejt? =) Svara bara på denhär komentaren när du kan vara inne på msn, så ska jag försöka lösa så att jag kan vara inne då också =) Eller maila =) Köss! Veronica.

Anonym sa...

gott alex, vi hejjar alltid på dig det vet du:) öga för öga, tand för tand var det visst någon som skrev..
puss från götet, m

Alexandra sa...

Hej söta tjejerna! Malin jag saknar dig! Kom ner och hälsa på??? Och Veronica, jag vet inte vilken datum som passar just nu, jag tror i början av juli är försent. Har ju inget internet så jag vet inte när jag är online nästa gång. Skicka ett mail med alla frågor och så så svarar jag asap. Älskar dig <3

Anonym sa...

hej jag tycker att din blogg är jätte fin men det är synd att du inte uppdaterar så ofta. Det är också interssant om du skriver lite mer om ditt privatliv t.ex. pojkvän o.s.v. pusshej <3

Skicka en kommentar