Terminens första prov!

Tack alla ni som höll tummarna inför dagens seminarium!


Vilken STRESS! I måndags fick jag reda på att jag skulle göra cellbiologiseminariet idag. Igår höll jag på att dö av ångest och idag har varit en enda stor hjärtklappning. Konstigt att man aldrig tror att man ska klara det trots att man läst på. Jag hade helt glömt pressen man känner. Det hade inte varit hälften så jobbigt om det inte var för att man skulle göra provet framför alla andra! Med universitetets hårdaste lärare (i cellbiologi). Jag har aldrig sett mina händer skaka så, eller känt en sådan dödslängtan :D Det var på håret att jag gick hem. Men det var tur att jag inte gjorde det för det gick bra :D

Jag fick frågor om insuline secretion, the golgi appartatus, the protein synthesis, Secretion of proteins och the pulse chase experiment. Jag är så glad att det är över! Har mått så dåligt hela veckan men nu är det avklarat. Nu vet jag att jag får göra sluttentan och det är verkligen en enorm tyngd som lyfts från mina axlar.

Och nu till något helt annat.

Var inne på min kompis Emmas blogg (www.meiio.se) och prövade på "Vilken kändis är du lik?" Som hon tipsade om. Det var roligt men vilken bullshit det är:


96% lik Angelina Jolie!? I think not! (but i wish)

Vill du också kolla vem du (inte) är lik? Gå in här: http://www.myheritage.com/


I förra inlägget la jag upp en film på Yoda där han gör lite kommandon. På bara två dagar har han lärt sig två nya. Var tvungen att göra en film till :D

Jag läste överallt att Chows skulle vara svårlärda (för att de är träskalliga inte osmarta) men att lära Yoda saker är nästan för lätt, peppar peppar. Enjoy!:




Hoppas alla får en trevlig kväll och helg! Själv ska jag bara njuta av att slippa stressplugga. Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir för din skull gumman. Hoppas du känner att du kommit över barriären! Stor kram!

Anonym sa...

Han är sååå söt. Vill också krama honom. Kul att Ola är med på bild också. Kram Mamma.

Kaj Johansson sa...

Grattis till framgången. Du är mycket bättre än du tror. Tänk vad promenaderna med Yoda gjorde gott. Tycker du skall utöka dem lite grann så kanske du blir ändå bättre. Eller vad tror du?
Yoda blir bättre och bättre. En riktig liten akrobat kan det nog bli av honom till slut. Kul att se Ola i bild, han ska väl också dresera och brottas med honom.
Ha det så bra, båda två.

Hälsar Kaj

Skicka en kommentar