Snart!

Snart flyttar jag ut! Den femtonde är det dags. Då kan jag börja leva ett normalt liv igen. Kan inte säga det nog, jag-hatar calea turzii!!


Nu har familjen åkt hem igen. Känns tomt. Stackars mamma är så orolig för hur jag ska klara mig här i Rumänien. Antar att mammor aldrig slutar oroa sig.

Här är en bild på mig och lilla mamma på den traditionella restaurangen adelina nere i centrum. Det är många som frågar om mina kläder och jag tänkte passa på att skriva att det är mamma som står för det jag har på mig. Hon jobbar med kläder och har koll på mode och allt vad det innebär. Hade inte hon klätt mig vet jag inte hur jag hade sett ut. Jag struntar ganska blankt i vad man ska ha på sig och inte måste jag erkänna ^^

Första bilden gör dock inte mamma rättvisa då hon är osminkad. Här har vi en då hon är mer lik sig själv.
Tack mamma, mormor och morfar för allt dessa roliga dagar!
*

Jag brukar ta en promenad med lille Yoda nere i stadsparken vilket han brukar älska över allt annat. Där finns det massa duvor att jaga, andra hundar att leka med och gammal mat här och där. En rolig plats för en liten valp.

Idag när vi var nere och promenerade fick jag mig en riktig överraskning. Yoda springer iväg in i buskarna och gissa vad han hittade? En annan chow chow! Jag har aldrig sett en fullvuxen chow i verkligheten förr och blev helt chockad över hur stor den var. Bara 9 månader och redan 25 kg! Och vilken päls. Jag längtar nästan tills Yoda är stor och fluffig :D

Haha det var nog nyttigt för Yoda att träffa en annan chow som kunde sätta honom på plats. Han kan annars vara ganska kaxig mot andra hundar.

Jag vet inte hur jag ska få Yoda att göra som jag vill när han är så stor. Jag försöker vara stenhård med honom nu. Är så stolt att jag inte behöver ha koppel på honom. Bara när vi är nära bilar såklart.

Tillslut lekte de som galningar iallafall. Jag blir så lycklig när han är glad.

kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm...tack kära dotter för dessa komplimanger om kläder men att du struntar i vad du har på dig är väl att ta i. Dessutom hade du valt den klänningen jag hade på mig. Den var din och den hade du inte fått av mig:-). Fast det är klart, det var inga kommentarer om den :-)Underbart att få se dig igen och ja, jag är orolig men håller verkligen tummarna för dig. Kram!!!!

Anonym sa...

Hola: tienes un blog genial, lleno de buenos e interesantes datos y quiero compartir contigo y tus lectores más información sobre la raza de perro Chow Chow y un video de fotografías del Chow Chow.

Espero que te guste mi espacio y dejame un comentario si te apetece

Saludos desde España

Skicka en kommentar