Finbesök i Cluj!

I förrgår kom mormor, morfar och mamma ner till Cluj för att hälsa på mig. Jag har fått se delar av Cluj som jag inte visste fanns under de två dagarna som gått. Det brukar bli så när min mamma är med. Hon är bra på att utforska städer. Hon är ännu bättre på att laga mat <3>

Här är mormor och morfar på Eurforias uteservering. En mycket mysig liten restaurang på ett torg nära centrum.

Ett lite förfallet men ändå mycket vackert torg.


Äntligen fick jag se lilla mamma igen! Som jag har saknat henne! Världens bästa mamma.

Yoda satte sig nästan genast bredvid morfar och ville inte flytta på sig. Världens sötaste hund!

Så här ser pensionatet ut som de bor på. Tycker det är jättegulligt. Yoda följer med oss överallt. Han är så lugn och fin.


Dag ett tog vi det väldigt lugnt. Vi gick runt i stadsparken och jag visade hur jag bodde och vi åt på Euforia. Dag två (idag) besökte vi universitetet. Vi har våra lektioner utspridda i staden så det blir en del promenader fram och tillbaka. På bilden, till vänster ser man vårt dekanat- den stora blå-röda byggnaden. Det är också ett bibliotek där vi brukar sitta och studera. Varför finns det ingen ventilation därinne?? Är det bara jag som inte klarar av att studera där i mer än en timme??


Det finns en del ställen som inte skulle dö av en renovering.

Vi svängde förbi anatomin också men allt var låst :( Allt jag kunde visa var skolgården (om man kan kalla det så) där lik ibland förvaras. Som tur var stod vi i en vinkel så att man slapp se mer än detta. Jag tror jag pratar för många av oss när jag säger att man har fått sig en del skräckupplevelser när man tittat ut på skolgården.

Jag har helt tappat aktningen för döden känner jag.



Vi svängde även förbi skolmatsalen (om man kan kalla det så). Klicka för större bild. Här kan man äta ett helt ok mål mat för runt tjugofem kronor. Mindre mysigt ställe men bra för plånboken.


Träffade mina fina klasskompisar på vägen. Jag har haft tur. Älskar min nya klass <3>

Hoppas alla har det lika trevligt som vi :) Önskar att vädret var bättre bara.

Yoda hälsar! (försökte få honom att se glad ut ^^)

2 kommentarer:

Anonym sa...

den där lilla lurvbollen är så söt att man nästan tror att han är fake =)

Alexandra sa...

Haha man tackar! Han blir bara sötare för varje dag som går :)

Skicka en kommentar