Underbart väder

Det är verkligen helt underbart väder här i cluj, runt 30 grader har det varit ett tag nu. Det är så varmt att jag har svårt att vara ute innan 16. Men jag är iochförsig ingen solmänniska. Är inte speciellt förtjust i stranden och sånt.

Vi har en mysig fruktsamling utanför våra fönster här, det växer bigarråer utanför mitt fönster, vindruvor utanför killarnas och päron utanför köksfönstret :D Passar bra när man är sötsugen.
Glad midsommar i efterskott förresten! Hade gärna firat hemma med familjen, vi brukar ta båten över sjön och fira med picknick utanför gunnebo slott. Det är sådana traditioner man saknar nu som "vuxen" och utlandsstudent. Denna midsommaren spenderade jag med tarmsystemet, hehe dvs jag studerade buken och tarmsystemet inför anatomitentan nu på tisdag. Ville så gärna hitta på något och få komma ut lite men det finns ingen tid!

Jag har inte så mycket nytt att berätta. Jag drömde att Veronica gav mig en katt i födelsedagspresent... Kanske har något att göra med att jag har gett henne min katt. I vilket fall vill jag inte ha en katt i födelsedagspresent av dig Veronica! Bara så du vet ^^ Funderar dock på att skaffa en undulat när jag flyttar till en ny lägenhet efter sommaren. Jag har ägt så många som 5 undulater i mitt liv :D Älskar dem =))




Häromdagen vaknade vi upp utan el i lägenheten. Vi hade glömt betala elräkningen till våran förvåning. Vi rusade ner till stan för att betala räkningarna och få elen påsatt så fort som möjligt. Det blev svårt för oss att plugga utan tillgång till dator, dessutom hade vi inget varmvatten :( Vi fick reda på att strömmen skulle vara tillbaka nästa morgon (!) Det jobbigaste med det hela var att efter klockan 22 var det kolsvart i lägenheten, gatubelysningen tänds nämligen inte så ofta så man kunde inte se ett dugg när solen gått ner. Vi förlorade en hel del pluggtid på det :/



Det är helt sjukt hur rastlös man blir utan datorer. Killarna var så uttråkade att de började spela toa-fotboll (fotboll med en toarulle) Då har det gått långt :D Det var ganska roligt att höra Ola vråla inne på toaletten när han fick ta en kalldusch hihi.

Kram på er alla, nu är det inte lång tid kvar tills jag är hemma igen. Stackars Oliver kommer bli tvungen att hänga med sin storasyster mer än någonsin i sommar :D Kommer krama halvt ihjäl honom :D:D Krams!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar