Dålig timing!


Fy sjutton vilket åskväder! Åskan dundrade på som aldrig förr under kvällen och vips, så var strömmen borta för hela kvarteret! Kolsvart blev det! Vi fick panik eftersom vi alla sitter och skriver arbeten som ska vara inlämnade imorgon och utan ström kan vi inte komma åt datorerna. Jag satt lyckligtvis vid en bärbar dator och kunde slutföra arbetet någorlunda men utan internet kommer man inte så långt. Det kunde inte vara en sämre timing för ett strömavbrott!


Till råga på allt har vi fått höra utav studenterna som bodde i våran lägenhet innan oss att det spökar här. Det ska tydligen vara en äldre man som går runt och härjar och som inte tycks gilla att ha gäster. Jag som är så mörkrädd! Det har varit en del skumma företeelser här i lägenheten måste jag erkänna, såsom att strömmen bara gått i våran lägenhet, eller att dörrar smällts igen utan korsdrag. Å andra sidan vet man aldrig om fantasin strör på en smula, men det är i vilket fall läskigt! Jaa morfar jag vet att du tycker att sådanthär är schåpigheter :D Men jag är mörkrädd iallafall.


Som tur var slogs strömmen på efter några timmar, men nu blir det till att sitta uppe hela natten med arbetet istället.


Med blixt på kameran går det att urskilja mitt uppgivna ansiktsuttryck under strömavbrottet.

Vi tände ljus i hela lägenheten och satte oss och läste anatomi i köket. Att studera under stearinljus är dock ingen större hit.

Sist men inte minst, jag måste ju berätta om överfallet! I lördags natt när jag gick ut genom porten blev jag överfallen av någon idiot. Till saken hör att gatubelysningen inte var på utanför våran port och jag såg inte mer än några decimeter framför mina fötter då jag använde mobiltelefonen som ficklampa. Plötsligt från ingenstans greppar någon tag i min nacke och håller fast mitt ansikte stenhårt och upprepade något på rumänska i mitt öra. Jag blev livrädd!! Först frös jag till och höll på att tappa känseln i benen men som tur är hämtade jag mig fort och bankade till honom, först i magen och sedan på käken med armbågen. Jävlar vilken smäll det blev! Han släppte mig och jag sprang snabbare än jag någonsin sprungit mot taxistationen. Jag funderar på om jag har fått en spricka i armbågen för den gör helt förskräckligt ont idag. Kan inte stödja mig på den. Jag ska nog vara tacksam att jag kom undan så lätt dock. Önskar jag hade sett idiotäcklets ansikte.... Som tur är har jag en historia inom kampsport, något jag rekomenderar starkt ;)

Kram på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken ruskig upplevelse! Du har väl gjort en polisanmälan? /Sus

Anonym sa...

hoppas du gick till polisen det är inget skoj nästa gång, gå vart finns gatubelysningen och helst sent på natten ta taxi det är mer säkert så. ta hand om dig.nd

Skicka en kommentar