Somewhere over the rainbow

Här sitter jag kl 06.00 och försöker plugga anatomi. Jag har helt förlorat dygnsrytmen de senaste dagarna, har studerat om nätterna och sovit om dagen. Men nu ska det bli ändring på det tänkte jag. Just nu känns det som att jag har blivit överkörd ungefär men jag hoppas att jag kommer in i det fort. Ute regnar det och åskar som aldrig förr. Jag uppskattar ösregn mer än solsken eftersom man bara får ångest när solen gassar ute och man måste sitta med näsan i skolböckerna så jag håller tummarna för att det ska regna på hela dagen.



Blev några vackra regnbågar av ovädret. Kom att tänka på en speldosa jag var väldigt förtjust i när jag var liten som spelade melodin "over the rainbow". Jag spelade den så ofta att den slutade fungera långt före sin tid. Älskar verkligen den sången, passar en liten flickas första år bra tycker jag. Man ska aldrig sluta drömma.












Vi har börjat kolla efter nya lägenheter nu, här är lite bilder på en väldigt fin lägenhet vi var och tittade på igår. Den är helt fantastisk på alla sätt men jag bor hellre lite risigt nästa år bara det är billigt. Jag tänker ALDRIG mer bli helt pank, det är så fruktansvärt jobbigt! Vi ska antagligen bo separat nästa år så det blir nog att jag flyttar in i en liten etta om jag kan få ett okej pris. De tjänar så löjligt mycket pengar på oss studenter här nere i Rumänien. Det gäller att pruta sig blå innan man skriver kontrakt med en mäklare ^^ Usch jag är så trött på att vara vuxen nu! Alltid är det något som ska fixas, lägenhet, räkningar, plugg osv. Jag vill hem nu!! Är helt sjuk av hemlängtan.




Från det ena till det andra, jag hittade lite gamla bilder från mina dagar som blondin och frågan kvarstår, blondin eller brunett? Det är den eviga frågan. Båda är fint men på helt olika sätt och jag är inte riktigt bekväm med den typen av uppmärksamhet som man ofta får som blondin (speciellt om man har extremt långt hår och är lång som ett träd) men å andra sidan tycker jag att jag får för skarpa drag i brunt hår. Ser nästan lite elak ut haha jag vet inte. Kanske ni har förslag? Skönt att få prata om lite tjejgrejer istället för venpassager och muskelfästen.

Sist men inte minst, här är en utav mina absoluta favoritlåtar framförd av otroligt duktiga Eva cassidy. Hon gör den så otroligt bra! Ni måste lyssna!

http://www.youtube.com/watch?v=L3YVil3Ajjs


Den får mig att tänka på Veronia faktiskt haha när vi var unga och försökte förstå oss på vad livet gick ut på :) "when we walked in fields of gold" Vi har mött en del motgångar tillsammans, speciellt hon. Älskar dig. Kram på er alla! Saaaknar er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar