Ny layout

Satt och knappade runt lite på bloggen och tyckte att denna layouten passade bättre. Gillar den stilrena utstrålningen bloggen fick =)
Klockan är nu 03.15 och jag sitter och klistrar ihop en sammanfattning om buken. Jag trodde det skulle gå jättefort men jag hade uppenbarligen ingen koll alls. I tre dagar har jag suttit och skrivit om alla de olika organen i buken, deras ligament, blodtillförsel, funktion osv. Nu är jag inne på min 20:e sida och det är ganska mycket kvar. Detta skulle vara den lätta delen ju! Jag ska lära mig hela huvudet och nacken också innan anatomiprovet. Eftersom jag tänker försöka mig på en tia kommer jag ha fullt upp tills tentan. När det gäller anatomi är det inte bara det att jag vill sätta ett fint betyg och känna mig stolt och nöjd med mig själv efter tentan, det är känslan av att känna att man kan sina grejer. Om man tex hör om någon fraktur på nyheterna och förstår vilket ben i kroppen som är skadat, eller när man kan rätta rättsläkare i amerikanska budgetserier som vi ser så ofta på TV =)) Det känns ganska mäktigt tycker jag. Haha vilken anatominörd man är då!
På tal om nörd! Jag spelar just nu om alla tomb raider spel som någonsin gjorts. Jag är ett enormt fan av serien och det finns ingen i världen som hoppas på en remake av tomb raider 2 så som jag!! Tomb raider två är min barndom nästan. Vilken nostalgi... Jag minns när spelet kom ut år 1997, då var jag ca 8 år gammal. Mamma köpte det till mig (stackarn visste inte att det skulle bli starten på mitt stundtals ganska extrema spelberoende) Jag satt klistrad vid spelet tills jag varvade det två dagar senare, det var utan tvekan något av det roligaste jag någonsin gjort! Efter det läste jag ALLT som fanns att veta om tom raider och spelade troget alla spelen tills angel of darkness nästan dödade spelserien! Död åt dem som gjorde det spelet! Helt fruktansvärt var det. Jag spelade inte ens klart det, men ska som sagt köra igenom alla tomb raider spel nu, från början till slut. Love it!! Här kommer lite bilder på Lara Croft (Actionhjältinnan i spelen) genom tiderna . Roligt hur överdriven kroppsform hon har, men när det kommer till datorspel så är det fortfarande a man's world ;)




Hon har sannerligen gått igenom en del förändringar genom åren :D







3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig. Håller tummarna för en tia men Tomb Raider håller jag inte mycket tummar för... :-)

Anonym sa...

jätteinspierande blogg! läser den flitigt!

Milad sa...

Hej!

Först och främst, you go girl! =)

Jag och tjejen har precis fått beskedet att vi kommit in på Tandläkarlinjen i Cluj. Såg att din vän Sandra pluggar till det också.

Du skrev: Eftersom hon går tandläkarlinjen har hon det mycket tuffare detta året än vi som studerar medicin. Stackars sötnos :(

Kan du fråga henne hur vi kan förbereda oss på bästa sätt? Snälla, vore super gulligt av dig. Typ ifall vi ska köpa några böcker redan nu och lusläsa något?

Du får jättegärna höra av dig på mail: milad.hashemi.85@gmail.com

Tack och keep the spirit burning eller what ever =)

MVH

Skicka en kommentar