Anatomi

Blir ett snabbt inlägg mitt i plugget. Är inne på min femte kaffekopp och har knappt hunnit slänga i mig något att äta men nu börjar det iallafall kännas som att jag har lite koll på labyrinten av artärer vener nerver och muskler i nacken och ansiktet. Jag hoppas inte på någon tia, att ens klara det skulle vara underbart som det känns just nu.

På anatomilektionen idag visade läraren lite bilder från en sverigeresa hon hade gjort nyligen. Hon hade besökt Karolinska tillsammans med några andra rumänska läkare. Det var riktigt roligt att se. Det är tydligen prat om utbytesstudenter, skulle inte vara fel att få komma hem till sverige och plugga. Men som sagt jag trivs så bra här också, önskar familjen kunde bo här bara...





Dr Zhabo, vår lärare som ni ser på bilden, gillade sverige jättemycket. Hon var så faschinerad över maten hemma i sverige att hon köpte med sig en svensk kokbok.






Tog lite bilder på vägen hem från skolan. Jag är svag för rosor =)



För några timmar sedan när jag satt och pluggade på oral cavity(munnen) såg jag något ganska fascinerande. Detta är munnen på en femåring som just börjat tappa sina första tänder. Inte konstigt att ungar är så griniga hela tiden, de har ju hela ansiktet fullt av tänder:




Och glöm inte att hålla tummarna imorgon kl 16.00!! Det måste gå bra:D:D

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna men vet att det går bra/s

Skicka en kommentar