Fysiologin


Då var fysiologitentan avklarad. Jag får resultatet nästa vecka. Det blir en olidlig väntan. Skulle kännas så otroligt surt att få komma tillbaka och göra om denna tentan! Det var utan tvekan den svåraste tentan jag någonsin gjort men också den allra intressantaste. Jag har lärt mig så mycket. Allt ifrån hur vår syresättning ser ut och fungerar till vår muskelfunktion och alla ämnen och reaktioner som påverkar den. Jag har också lärt mig hur hjärnan reagerar på smärta eller beröring, hur signalen skickas via de olika nerverna i kroppen upp till hjärnan som sedan tolkar dem. Helt sjukt intressant. Måste dock säga att mitt självförtroende fick sig en liten törn efter denna tentan, det var sååå mycket att jag ibland funderade på att strunta i det. Man blir så uppgiven när man stirrar på ett berg av information och inte vet vart man ska börja. Men kastar man sig in i det så brukar det lösa sig. Nej, så som jag slet till denna tentan så tycker jag att jag förtjänar att klara mig =))
Nästa tenta på tur är anatomin. Den 22:a juni är det dags. Den känns inte lika svår att klara av, det är snarare upplägget på tentan som känns skrämmande. Det är ju det där med att lärarna sitter uppradade och frågar ut en. Det blir så pinsamt om man inte kan svara! Jag kommer skämmas ihjäl om det händer. Vår grupp har dock ett litet försprång eftersom vår anatomilärare har tvingat oss att ha massor av småprov under terminens gång. Det kändes som en riktig pina då, men just nu är det väldigt tacksamt eftersom man redan har en viss grundkoll.
De få timmar jag har över har jag ägnat åt att spela lite gamla klassiker. Vissa spel förtjänar det. Har just varvat Max payne 2 och kör just nu igenom maffia. Jag har hört att båda spelen ska få uppföljare, ska bli riktigt roligt att testa dem. Jag väntar med spänning på ett nytt tombraiderspel :D Jag måste vara ett av världens största fan av de spelen. Har spelat tombraider sedan jag var ca 8 år gammal. Om någon koll på grymma spel så tipsa gärna! Älskar spel i falloutandan ^^ Jaja nu blir det mat och sedan kör jag igång med anatomin.
Tack för alla fina kommentarer! Jag blir så glad :D Och mormor och morfar jag ska hämta brevet idag =)) Saknar er alla mer än vad som kan skrivas i ord! Kommer pussa och krama er när jag äntligen är hemma igen!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är säker på att det blir ett positivt resultat på fysiologin. Stor kram gumman.

Skicka en kommentar