Tentamensschemat


Nu är det sista veckan med vanliga lektioner innan tentaperioden kör igång. Jag har börjat bunkra upp här hemma så att jag inte behöver lämna hemmet förutom i nödfall denna månaden. Så här ser tentamensschemat ut:



Det är alltså tio tentor denna månaden (varje ämne har en praktisk och en teoretisk del). Till och med den 13:e februari kommer jag vara borta från kartan. Det ska bli intressant att se hur detta ska gå. Det blir min största utmaning hittills utan tvekan. Just nu är jag tacksam för alla de små proven vi har haft under terminens gång. De har tvingat mig att ligga i fas med det mesta.

Jag är mest orolig över pathophys och den praktiska delen av farmakologin (pharma). Morpho har jag lagt lite åt sidan denna terminen eftersom allt är så lättförstått i det ämnet men nu har det blivit ett berg av information som jag har halvbra koll på. Så det känns också osäkert. Semiologin och farmakologi teoretisk kan gå riktigt bra. Jag hoppas på höga betyg. Kirurgin har varit väldigt förvirrande. Vi har sett mycket operationer men inte fått några riktlinjer för vad de vill att vi ska kunna till den praktiska tentan. Jag antar att vi ska kunna alla förberedelser inför en operation samt stygn av olika slag.

Jag börjar bli riktigt nervös nu inför tentorna. Jag vill klara allt så att jag inte har något kvar till nästa tentaperiod. Då är chansen mycket mindre att jag klarar alla tentorna detta året. Samtidigt som jag är så nervös så jag har svårt att sova så kan jag inte låta bli att tycka att det är lite spännande att se om jag kan klara av utmaningen. Vi får se om jag kommer ut med flaggan i topp den 14:e februari. Hoppas hoppas!

Back to studies!

1 kommentarer:

Blåklint sa...

14 e februari lagom till alla hjärtans dar då oavsett hur det går så får du älska dig själv litttte grannn..... Håller tummar och tår :)

Skicka en kommentar