Andra sluttentan

Nu är jullovet slut och jag är glad att få vara tillbaka i skolan. Jag mår som bäst när jag har mina rutiner. Idag  gick vi igenom olika former av cancer i morfologin vilket är lika intressant som överväldigande. Det är ett väldigt långt och detaljerat kapitel minst sagt.

Imorgon är det dags för sluttentan i rumänska. Det ska bli fantastiskt att slippa lektionerna resten av terminen men just nu är livet inte så roligt. Jag avskyr grammatik. Och rumänsk grammatik på det... Just nu håller jag på att banka in de olika böjningsformerna av genitiv och imperfekt i huvudet. Tristessen äter mig levande och jag längtar så tills imorgon efter tentan när jag får plugga olika lungsjukdomar inför semiologitestet på fredag. Men sluttentan i rumänskan är viktigare just nu. Jag vill inte faila den och behöva göra om den i juli då jag kommer ha så mycket annat att fokusera på. Känner mig väldigt nervös. Rumänska grammatiken är det jag har lagt minst fokus på och jag är glad bara jag klarar mig imorgon.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar