Rapport från tentainfernot


Jag har glömt hur det är att ha ett liv. Att ha det städat och rent runtom mig. Att ha smink på mig eller att kunna ha nedsläppt nytvättat hår. Allt som hör livet till är som bortblåst och det känns som om jag har suttit  här vid skrivbordet i flera år. Min hjärna känns som en centrifug. Informationen flyger runt i huvudet och det snurrar så fort på nätterna att jag inte kan sova. Jag vaknar mitt i natten helt svettig och rabblar listor med blodvärden och olika reaktioner. 

Sedan jag kom hem från semiologin har jag suttit här, 06 till 22 varje dag utan uppehåll. Och ändå räcker det inte. Just nu lägger jag varje vaken minut och sekund på att repetera. Ändå känner jag mig inte säker och imorgon är sista dagen innan tentan. Men jag tror aldrig man känner sig 100% redo. Jag kände mig knacklig inför semion också men när jag väl stod där så kom all info till mig. Jag fick slutbetyget idag och det blev en nia totalt. Har hört att det skulle vara en av de tentorna som folk ofta failar detta året så det är en stor lättnad att det gick så bra. 

Tillbaka till böckerna! Om detta inte går vägen kan jag i alla fall känna att jag gjorde mitt allra bästa. Nu ger jag mitt allt.







5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är grym, lycka till! :D

Anonym sa...

"06 till 22 varje dag utan uppehåll. Och ändå räcker det inte."

Här ligger problemet. Pausa 10-15 min per timme (fixa kaffe, läs tidningen, blunda med ögonen) och jag kan garantera dig att du skulle lära dig mycket mer.

Anonym sa...

KOMIGEN NU!!
Du har det här i dig!!!
KÖR GÄRNET NU WOOOOOOOOOOP WOOOOOOOP !!!!! <3 <3

blaklint sa...

Det kommer att gå fint ! men ANDAS !!!! PAUSA !!!!! DANSA!!!!! ;)

anne sa...

You kan do it! Du är så grym!

Skicka en kommentar