Rumänskatentan

Usch. Det var ingen rolig tenta. Jag pratar bra rumänska och har inga problem att göra mig förstådd. Problemet är grammatiken. Det är min akilleshäl. Jag fick en nia på den muntliga delen av tentan. Vi skulle göra en hel anamnes på rumänska och det var inga problem. Men den skriftliga delen gick jättedåligt. Det var bara grammatik. Eftersom slutresultatet är ett genomsnitt av de två så är jag ganska orolig. Det sista jag behöver är att sitta och traggla rumänska genitiv under nästa tentaperiod när det redan kommer vara så mycket att plugga.

På fredag är det dags för test på lungkapitlet i semiologi. Det känns skönt att få plugga medicin igen efter rumänskan. Jag hoppas på tian eftersom jag har studerat mycket semio under terminen.

Hoppas ni har det bra därhemma. Många kramar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar