Väldigt mycket nu

Ledsen att bloggen är så tråkig just nu. Men det finns inte mycket tid. Nästa vecka är det dags för terminens första prov sedan har vi ca 2 prov varje vecka och en sluttenta tills tentaperioden kör igång. Jag har knappt tid att äta efter de långa dagarna i skolan så all ledig tid går till studierna. Först ut är hygien och därefter semiologi. Allt är så intressant och som jag sagt innan går allt med vindens fart nu. Det är anamneser och patienthantering största delen av tiden och mycket fokus på kirurgi. Jag älskar patologisk fysiologi och har återupptäckt kärleken till det endokrina systemet.

Uppdateringarna i framtiden kommer mest handla om hur proven ser ut och hur det går för mig med både småprov och sluttentor. Jag kan knappt vänta! Jag har pluggat så mycket jag har hunnit och på väggarna här hemma sitter det massor av papper upptejpade överalt med all möjlig information. Allt från vanliga kliniska symptom till normalvärden och kemiska reaktioner i farmakologi.

Jag är otroligt tacksam nu för att jag läste farmakologin under sommaren. Det har gett mig ett välbehövt försprång. Det är ganska svårt i alla fall i början så det känns som att jag har prioriterat bra. Jag rekommenderar verkligen lipincotts pharmacology!

Hoppas ni alla har det finns och tack för att ni kikade in trots att det alltid är så glest med uppdateringar.


Tillbaks till studierna!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att det går bra för dig nu, vinden har vänt det är min tur nu! som en stor svensk skald sjöng en gång i tiden.

GL HF och plugg on!

/Tomas

Skicka en kommentar