vorbesc româneşte

Då var det dags för rumänskatentan. Jag har ännu inte fått mitt resultat på den förra tentan men jag håller tummarna och hoppas på det bästa. Jag känner mig ganska säker på denna tentan dock. Jag kan prata bra rumänska när jag är ute och jag har inga problem med att göra mig förstådd. Känner mig dock lite osäker på exakt hur man böjer verb och liknande. Presens, futurum osv.

Nu är det bara några veckor kvar till skolstart och jag känner mig lika förväntansfull som nervöst. Tyckte ettan kunde vara ganska tung på sina ställen så jag hoppas att jag ska klara mig nu när vi ska läsa ämnen som neuroanatomi, histologi och mikrobiologi. Är sjukt nervös men jag är 100% inställd på att kämpa mitt yttersta så att jag slipper fler omtentor i framtiden.



Älskar denna bilden. Skulle jag lära mig att måla med oljefärger skulle jag måla mycket sådant här.


Kram på er alla. Saknar er där hemma!



3 kommentarer:

anne sa...

ett stort lycka till!

Anonym sa...

Är du rumänska?

Skicka en kommentar