Plugg för ovanlighetens skull

Åh vad allt ska vara krångligt. Det är alltid lika jobbigt när CSN inte kommer innan oktober och man är här redan i september... Hade det inte varit för min familj hade jag aldrig klarat detta. Vill passa på att tacka er alla! Utan er hade min utbildning inte varit möjlig!

För några timmar sedan blev jag äntligen klar med min "korta" sammanfattning inför morgondagens tenta. Den landade på åttio sidor... ÅTTIO SIDOR! Det är en halv bok! Och då är bara det viktigaste med... Jag dör.

Jag lär mig bäst på att skriva sammanfattningar innan tentor dock. Sammanfattar det viktigste och lägger in bilder som visar hur sakerna fungerar. Sedan lär jag mig att rita bilderna och kopplar ihop mina sammanfattningar med det jag målat. Det fungerar bra MEN det tar en sådan tid! Det tog mig tre hela dagar denna gången!

Dagens roliga: När jag gick ner och skulle hämta ut pengar till frukost idag hände något väldigt underligt. Jag går fram till bankomaten och knappar in pin och ska precis ta ut mina pengar när jag upptäcker att någon står bakom mig, eller snarare trycker sig mot mig. Till saken hör att bankomaterna i Rumänien har ett litet tak som man står under när man tar ut pengarna, vilket gjorde att jag blev helt instängd när personen bakom mig tryckte sig ganska nära mig och satte upp armarna på var sin sida av mig så att jag inte kunde komma förbi. Min spontana reaktion var "shit, nu blir jag rånad". Jag snodde runt och såg att det var en extremt lång man som stod bakom mig och livrädd som jag var frågade jag honom vad fan han ville.
Han svarade något på rumänska och allt jag fattade var pengar så jag var övertygad om att killen ville råna mig. Full av adrenalin som jag var (dessutom led jag av koffeinbrist och ett alltid så svart morgonhumör) så drämde jag till honom hårt i magen med min armbåge (det får önskad effekt om man siktar på solarplexus) och puttade honom så att han flög ut i gatan. Jag hann skrika en del otrevligheter innan stackarn lyckades klämma fram "Jag ville bara tala om för dig att jag tycker du är vacker" sedan stapplade han iväg.

Tyckte så synd om honom i efterhand (när jag hade fått i mig mitt älskade kaffe) men å andra sidan, vem väljer att stå och ragga på tjejer när de tar ut pengar??




Här är en bild på en rumänsk bankomat. Som ni ser blir man ganska instängd när man står under det lilla taket. Inte konstigt att jag blev livrädd.

Nu ska jag återvända in i böckernas fantastiska värld. Här kommer lite fina bilder på Cluj så länge:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Veldig ubehagelig hendelse har du fått... Håper at du fortsatt liker Cluj etter den...

Anonym sa...

HAHA så synd om människan. Hade nog gjort samma sak som dig ! :D

Anonym sa...

Hej kan du börja med & göra videoinlägg? :D

Alexandra sa...

Ja det var lite obehagligt men jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på hur förvånad den stackars killen blev :D Videoinlägg är inget för mig tyvärr =) Kramar

Skicka en kommentar