Måste få skryta lite!

JAG ÄR KLAR! Första året är KLART!

Jag kan inte fatta hur mycket jag har kämpat detta året. Utan familj och vänner hade detta aldrig gått. Jag har mått så dåligt denna tiden, har känt mig som ett skal av den människa jag brukar vara. Men nu är jag är fri! Nu börjar ett nytt år och jag ska ge mitt allt. Jag har lärt mig en bitter läxa.

Jag har aldrig varit så här lycklig. Aldrig.

Jag gjorde sista delen av cellbiologin idag. Den praktiska delen. Jag satte högsta betyg. Jag trodde inte mina öron, EN TIA! det var längesedan! Fick titta på vävnader i mikroskop och identifiera organeller och färgmetod. Glycogen in hepatocytes för att vara mer precis. Jag satt åtta timmar i sträck igår och övade på elektronmikroskopbilder och på att identifiera olika vävnader.
Att jag klarade cellbiologin kan jag fortfarande inte fatta. Jag var och tittade på resultaten idag. Jag och tre andra hade klarat tentan av de trettio i min årsgrupp som försökte! Fyra av trettio!!!! Det känns som att jag har vunnit på lotto!

Jag vet inte vad som gör mig lyckligast, att jag har bevisat för mig själv att jag klarar allt om jag försöker eller att jag äntligen kan se min familj i ögonen igen. Efter all hjälp jag har fått med detta är det minsta jag kunde göra att klara av mina tentor.

Jag tackar min lyckliga stjärna och laddar nu inför år två!

Jag ska fira med att få äta en pizza, jag har gått på GI i tre veckor och inte ätit en enda kolhydrat men nu ska det FIRAS!!!

Hoppas alla får en trevlig kväll. Jag ska nog ut och fira med mina underbara vänner här i Cluj. SOM de har hjälpt mig. Jag ska kompensera er vid varje tillfälle jag får!

Här är en låt som passar mycket bra på min sinnesstämning just nu, inte texten men själva känslan i musiken:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alex! Min älskade vän. Jag är så glad för din skull! Grattis =D Men jag har aldrig haft några tvivel på att du skulle klara det =) Jag vet vad du går för =) You go girl! =) Puss! Veronica

anne sa...

Stort jäkla grattis ännu en gång,. Jag kan bara tänka mig hur jobbig & svårt det kan vara att plugga utomlands och i detta ämne. Men jag vet att du klarar detta! Är glad för din skull.

Anonym sa...

Gött Alexandra!
Ta med dig den känslan och respekten in i år två nu!
//Sus

Alexandra sa...

Tusen tack alla! Jag är lyckligare än lyckligast som ni förstår! Saknar dig Veronica!

Skicka en kommentar