Jag har sagt det förut...


Och jag säger det igen: Denna tentan kommer aldrig att gå bra! Aldrig! Den är ökänd och väldigt få klarar den första gången. Dessutom är det ett sådant fruktansvärt meningslöst ämne, ändå är det så svårt :( Ämnet heter informatics och går bara ut på tunga och långa uträkningar. Jag har alltid tyckt att matte är helt okej men detta ligger långt över min förståelse. Suck.


Vad är det här liksom!? Jaja det är bara att försöka. Tentan är på måndag. Nu till något annat, här kommer lite bilder jag tog på väg till skolan:

Lägenheten ligger längst upp i ett område som heter Zorilor och hela den 15 minuter långa promenaden till skolan är en nedförsbacke, som på vägen hem förvandlas till en uppförsbacke som tar ca 20 minuter att bestiga.

Det är så fin utsikt hela vägen. På sommaren är det otroligt fint när alla fula fasader till stor del täcks av gröna träd ^^

På vägen passerar vi alltid den stackars svarta hunden som ingen sköter om. Iallafall inte speciellt väl. Han är så smal och sitter bara utomhus hela dagarna. De enda som verkar hålla honom någorlunda frisk är förbipasserande människor som smyger till honom mat. Han är världens snällaste hund det gör så ont att se att ägarna vansköter honom så.

Här kommer skolområdet. Vi är där några dagar i veckan, men många lektioner är utspridda runtom i staden. Ibland är det en 40 minuters promenad till en lektion.


Fortsätter man längre ner för backen kommer man hit. Längst gatan finns massa matställen bl.a. mitt favoritställe Tokyo =) Vid backens slut börjar stadens centrum så vi bor relativt nära till allt :)

På tal om nära till saker, 15 meter utanför våran dörr ligger en grönsaksmarknad. De har allt! Om man gillar att laga mat är man i himlen. Finns alla slags örter, frukter och grönsaker. Och allt smakar mycket mer än vad det gör hemma i sverige. Efter skolan kan man gå och köpa hela lass med frukter och grönsaker för långt mindre än 20 lappen :D Underbart! 8 meter utanför dörren ligger dock en godisaffär, lägligt placerad innan frukt och grönsaksmarknaden. Typiskt!
Åter till informatics. Jag kan sätta en del pengar på att jag inte kommer fixa denna tentan. Sjukt jobbigt:/ Kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar