En bra dag

Idag är en bra dag! Jag trodde att denna fredagen skulle bli otroligt tung då jag var ganska säker på att jag aldrig skulle klara av de båda proven vi hade idag. Dessutom var köket en djungel av disk och sopor och hela lägenheten gick i samma ton. Sedan jag i måndags fick reda på att vi hade 2 prov i de viktigaste ämnena idag har jag minst sagt haft panik. Men att plugga sig halvt blodig lönar sig! Det går att lära sig hela kapitel och oändliga biokemi/anatomi termer på några dagar. Jag är mycket glad och nöjd med mig själv. Firade på Tokyo efter skolan och nu blir det en helkväll framför ett nytt datorspel. Yeeeeey! På måndag är det dock prov igen men jag är muntert inställd och tror att det kommer gå bra.
Här kommer lite bilder från dagen då jag tog hål i öronen. En minst sagt traumatisk upplevelse. Till saken hör att jag är otroligt sprut och nålrädd (och jag ska bli läkare! Jag vet jag vet) Det var tur att mannen som skulle göra hålet hade tålamod. Jag satt nämligen och skruvade på mig i nära 30 minuter. Jag var bara en hårsmån från att svimma på bilderna nedan, vilket jag ofta gör i samband med nålar. Usch!

Hehe, livrädd. Man vill inte tro att man är så mesig. Försökte verkligen att ta det med en klackspark men det var ganska kört.



Close-up ^^


På videon sitter jag och försöker acceptera mitt öde. Hela proceduren var en julklapp från min faster ((=

Till sist var det klart iallafall och jag stapplade darrande ut därifrån med många konstiga blickar i ryggen. Maken till sjåpig människa!

*

Ikväll blir det spel som sagt. Varvade fallout 3 för ett tag sedan och tycker att det var helt okej men slutet på spelet förstörde en del :( Har också varvat senaste tomb raider (underworld) under lovet. Jag är ett troget fan av spelserien och har spelat det sedan det första spelet släpptes, vilket var runt 1996 tror jag... Tomb raider underworld är i vilket fall en av de bästa i serien. Storyn är bra, grafiken likaså, spelet har ett skönt flyt och utmaningarna är lagom svåra. Fighterna är däremot inte så bra. Spelet tar upp mycket nordisk mytologi och slutklämmen är fruktansvärt bra.


I spelet reser man över hela världen bland annat till gamla övergivna maja tempel där Lara skall utforska varje centimeter för att hitta ledtrådar efter bl.a sin försvunna mor.






Något jag gillade skarpt var att man kunde dyka rakt ner i havet och utforska havsbottnen. Hur coolt är inte det :D




Gillar ni äventyrsspel bör ni köpa Tomb raider underworld. Ni blir inte besvikna!
Nu ska jag ge mig på ett spel som heter Mass effect.

Hoppas alla får en trevlig kväll. Pussilago! (Ja, jag snodde pussilago av Danne. Sue me!)






3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Alex då! Den videon var det roligaste jag sett på länge, inte för att konkurensen är den tuffaste då jag bott i biologiböckerna senaste veckorna...men ändå, sjukt kul din lilla mespropp! (ps! älskar dig ändå!)

Anonym sa...

Vad glad jag är för din skull att du är nöjd med proven! GRATTIS Jag håller med Sandra. Videon är jätterolig! Kraam

Anonym sa...

Det var mamma som skrev kommentaren 10 januari 2009 07:39

Skicka en kommentar