Helgstädning, nya mål och TV-intervju

Nu är tentaperioden i full gång. Vi har en del ämnen att tenta av och några är redan gjorda. Det gäller att ha disciplin nu när det är upp till en själv att planera sitt studerande. Den allra viktigaste och avgörande tentan är anatomitentan. Den gör jag den 12:e februari. Då ska jag kunna allt om muskler, vener, artärer och nerver i hela kroppen samt hjärtat och lungorna. Just nu känns det bra men som sagt, det är inte alltid lätt att ha disciplin.
Helgen har varit väldigt lugn. Har äntligen träffat Sandra en massa, och när vi inte har umgåtts så har jag städat. Guuud vad stökigt det hinner bli på bara några dagar. När man studerar så mycket under veckorna blir det liksom ingen tid över till att städa. Det resulterar i att smutstvätt, disk och sopor växer till berg under veckorna. Suck.

Här är söta Sandra! Hon gör mig alltid på gott humör:D En riktig solstråle! Duktig är hon också. Hon pluggar så flitigt att man blir orolig att hon helt ska slita ut sig. Eftersom hon går tandläkarlinjen har hon det mycket tuffare detta året än vi som studerar medicin. Stackars sötnos :(



Och här har vi köket efter bara några dagars negligering...



Men det blir ju så fint när man tar sig tid och städar lite :D (Märk väl att det hann bli mörkt ute!)


Städtanten Alexandra:P

*
Och nu till något helt annat. Jag var med i TV! :D Sandra ringde mig tidigare idag och frågade om jag ville hänga med och bli intervjuad av fransk TV. Spännande som sjutton. Hon och en del andra studenter från universitetet hade redan blivit intervjuade så TV teamet hade ringt upp henne och bett om ännu en intervju. Det var jätteläskigt! Strålkastare rakt i ansiktet och massa folk som står och glor, så ska man agera helt avslappnat och svara på frågor helt utan att staka sig. Höll på att kallsvettas till döds! Men det gick bra, kändes det som iallafall... Jag ska länka hela reportaget så fort jag får tag i det. De ville ses imorgon igen, har ingen aning om vad vi ska göra eller vad de ska fråga. Kan inte fatta att jag har varit i TV! :D
Kram på er! Och tack för att ni kikade in!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar