En dålig dag




Idag mina vänner är det en dålig dag. Dagar som denna har man svårt att hålla hoppet uppe och se det positiva med saker i det långa loppet. Usch.

Dagen började med att jag efter en väldigt sömnlös natt gick upp kl 06.00 och upptäckte att vattnet hade slutat fungera. Panik! Tankarna gick först till gaskonflikten mellan Ukraina och Ryssland, blev helt skräckslagen tills jag konstaterade att gasen faktiskt fungerade som den skulle. Då kom jag på att vi var smått sena med några räkningar som hamnat i en byrolåda där de sedan hade glömts bort. Jag rusade iväg för att betala dem så att vattnet fortast möjligt skulle börja fungera igen. Banken var såklart stängd. Där står jag som en idiot i kylan och är till råga på allt vääääldigt kissnödig. KUL när man inte kan spola på sin toalett!!


Efter att ha varit på dagens första lektion (som blev väldigt kort som tur var) skulle jag skynda iväg och betala räkningar samt betala för de lektioner jag har missat och måste ta igen i skolan. Jag hade inte jättemycket tid eftersom dagens andra lektion inte var långt borta. Efter att ha slängt i mig mat och borstat tänderna på favorit sushirestaurangen Tokyo sprang jag iväg till dekanatet. Såklart skulle jag till ett helt annat ställe för att betala för missade lektioner och SÅKLART kostade de missade hyrorna en förmögenhet och de kunde inte svara på vad problemet med vattnet var utan jag måste åka till adressen på räkningarna och fråga dem. Suck.


Då var det dags för Computer science! Kul, eftersom jag fick reda på igår att vi hade tenta i det ämnet idag.. Det var bara att hålla god min och försöka. Dagen bjöd iallafall på den glada överraskningen att jag fick godkänt på tentan. Något ska man ha! (=
Vi är mitt inne i tentaperioden nu så jag är väldigt stressad och livsglädjen är väl inte på topp precis. I veckan är det ännu ett prov i biokemi och dessutom i Rumänska som man aldrig hinner plugga på...

Jaja för några timmar sedan sattes iallafall vattnet på igen, tur det! Hade ingen aning om hur jobbigt det är att vara utan rinnande vatten. (Nyttig läxa)


Försöker mig på att måla upp och förstå hjärtats alla delar. I anatomin har vi gått över från muskler till hjärtat! (Hjärtat är också en muskel jag veeet) Förra anatomi lektionen fick vi se hur man öppnade bröstkorgen och tog ut hjärtat. Det var vääldigt fascinerande, inte alls så som man sett på bilder i böcker. Jag kunde inte låta bli att ta mig friheten att hålla i det. Helt sjuk känsla att stå och hålla i någons hjärta... Det är så mycket större och tyngre än man tror. Det som tog emot lite var att ta ut det koagulerade blodet ur venerna och artärerna. Luktar äckligt och ser ut som lössnus. Ugh! Men man vänjer sig så fort.

Tillbaka till vener och artärer! Buna sierra! (Det stavas smått annorlunda men det finns inga rumänska bokstäver på mitt tangentbord. Det betyder iallafall gokväll)

Kram!

2 kommentarer:

Mormor sa...

Hejsan Sandra! Jag har försökt att skriva till dig, men misslyckades, alla barn i början.Det där med undanlagda räkningar är inte så bra.Men du har lärt dig en läxa.Tänk vad bra när allt fungerar.

Ibland skulle man vara en liten fluga.

Mamma skall ju komma till dug i april, det blir väl roligt.

Då kanske hon kan ta med resten av dina paket som du inte fick i julas.


Puss och kram mormor och morfar.

Anonym sa...

Hej sötis! Usch, jag håller med dig, det är himla stressigt nu! Just därför måste vi ses o liva upp varandras vardag, supernsnart!! Jag kan from, imorgon kl 11 ändå fram till söndagen..."var god boka en tid!" =) Haha, puss!

Skicka en kommentar