Nu gäller det


Dessa veckorna som kommer nu är de viktigaste på terminen. På tisdag ska jag tenta av biokemin och den 12:e februari tentar jag av anatomin. Mina nerver är inte vad de ska vara just nu. Har just gjort kaffe och tagit fram alla skolböcker jag behöver. Det gäller att köra igång tidigt annars blir det lätt att man skjuter upp det.

Där ligger dom! De fruktade biokemiböckerna! Nu gäller det bara att sätta sig ner och ta tag i det.... Jag hatar biokemi! :(

*

Igår var det fredag och jag och Sandra tog oss utanför dörren. Gissa vart vi gick? Tokyo! (även denna kväll). Har inte lyckats hitta något bättre:D Stället är ganska svårslaget.


Sitter och väntar tålmodigt på mat^^

Sandra ser nöjd och glad ut:D


Som vanligt var det salmon-plate som gällde. Tror nästan det är det godaste jag ätit någonsin.


10 minuter senare såg det ut så här=) Att säga att jag var vrålhungrig är en underdrift.


Sedan blev det promenad på stan. Vi skulle möta upp några andra tjejer från skolan och umgås lite. Passade på att ta lite bilder på den fina staden.

En bit längre ner på gatan stötte vi på en blottare! Mitt bland alla människor som vandrade runt på gatan. Idioter finns det överallt.


Här sitter jag och sötnosen. Klockan 24.00 var vi båda ganska slut. Det är vad en vecka av intensivt studerande gör med en. Det var raka vägen hem till sängen som gällde (=


Som ni ser var jag iallafall väldigt glad att få ha kommit utanför dörren. Vi hade jättetrevligt hela gänget och skrattade så högt och så mycket att rumänerna tittade på oss som att vi var galna. Men det tycker jag man kan behöva.

Jaja nu dyker jag ner i aminosyrornas fantastiska värld! Kram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni kommer ifrån. Det är ni värda!

Anonym sa...

//Mamma

Atz sa...

Hej???....I dont know Swedish=))

I am a Japanese student in Oradea.

Do you order the salmon-plate every time? Try other Japanese food! They are also good, not toxic:))

Anyway, your blogg is sooo nice! I like this!!

Ha en trevlig semester???.....right? Ciao!

Skicka en kommentar