Farmakologi

Listor listor och mera listor. Farmakologi är hemskt. Och samtidigt vet jag att det är jätteviktigt att jag lär mig ca 10 läkemedel ifrån varje klass. Men nu när jag tittar på alla mina listor ser det ut som jag har gjort en väldigt lång inköpslista till en utomjording..... Carbachol, scopolamin, phenoxybenzamine, prazozin osv. Det känns som att kapitlet om alfa och beta blockerare är det som är viktigast. Jag skulle "bara sammanfatta det viktigaste" och hänga upp det på väggen:


Det gick inte så bra. Det är ett hav av kunskap. Men jag gillar att hänga upp listor på väggarna. Då kan jag gå runt i lägenheten med min kaffekopp och repetera högt för mig själv medan jag tittar på listorna. Det känns som att jag lär mig bättre när jag står upp.

Efter denna tentan är i alla fall det värsta över. Bara fyra tentor kvar sedan. Bara lite kvar! Jag är så tacksam för allt jag har fått lära mig dessa veckorna. Jag bygger upp mitt själförtroende nu inför praktiken i Sverige till sommaren. 

Tillbaka till inköpslistan! Håll tummarna imorgon kl 09 är ni fina.



1 kommentarer:

Anonym sa...


DU ÄR GRYM; KÖR ALLT NU..... WOOOOOOOOP WOOOOOOOOP !!!!!!!

Skicka en kommentar