Förvirrad

Försöker orientera mig i alla dessa cancerformer... Börjar bli smått galen. Lipomas, sarcomas, lymphoma, carcinoma, melanoma.... Och alla dessa histopatologiska bilder som man ska känna igen...







Dom är ju smått lika kan man säga. Tusentals namn, tusentals undergrupper. Alla smått lika varandra. Suck. Vi kommer få en fråga minst från varje kapitel, inflammation, cirkulation, cell anpassning och cancer. Patologi är riktigt tungt. Inte för att det är så svårt att förstå sig på det man läser utan för att det är så otroligt mycket. Och mikro delen av kursen är utmanande. Identifiera vävnader i mikroskop är inte min starka sida. Annars tycker jag kursen har varit väldigt givande.

Jag hoppas på bra betyg. Semiologi, farmakologi och patologi var det jag ville ha högt betyg i denna terminen. Hoppas hoppas! Bara en dag kvar nu!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar