Bara lite kvar nu

Nu är det tungt! Sista biten innan tentaperioden är över. Det är så svårt att hålla uppe disciplinen nu. Känns som om jag är helt uttömd. Igår gjorde jag kirurgin. Det kändes helt okej men det är inte en speciellt tung tenta. På den praktiska delen fick vi sätta in dropp i lärarens vener. Det var häftigt. Praktiska gick jättebra, teoretiska vet jag inte men det kändes helt okej. 


 Nu är det patologi (morphology) som gäller på onsdag och det är en tyngre tenta. Det är som histologi fast med både makroskopiska och mikroskopiska bilder. Vi ska kunna identifiera allt ifrån tuberkulos till olika former av cancer under mikroskop samt genom att titta på preserverade organ. Just nu känns det okej. Jag har läst igenom allt och jag har bra anteckningar från alla lektioner. Men jag märker hur jag börjar bli för slapp. Sover till åtta, tar alldeles för långa lunchpauser osv. Disciplinen vill inte riktigt infinna sig. Tror det beror på att allt har gått så bra och nu är självförtroendet lite väl högt. 

Bara...lite...till...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar