Tentaperioden är över

Ledsen att det har tagit ett tag att uppdatera och berätta hur det har gått. Igår efter tentan gick jag hem och sov ända tills klockan 15.00 idag. Kan inte minnas sist jag sov så tungt. Det känns helt fantastiskt att hälften av det svåraste året på hela läkarlinjen nu är bakom mig. Jag har klarat alla mina tentor och kommit ut levande på andra sidan! I mitten av tentaperioden tvivlade jag verkligen på att jag skulle klara av detta. Efter denna månaden ska jag aldrig mer klaga på att det är jobbigt att studera. Eller klaga kommer jag nog göra ändå men jag kommer aldrig mer säga till mig själv att någonting är omöjligt. Jag har klarat detta. 
Nu klarar jag allt.

Jag har lärt mig så mycket under denna tentaperioden och jag tänkte dela med mig lite i senare inlägg och tipsa om studieteknik som jag tycker fungerar bra för mig. 

Men nu är det hög fokus på att vila. Jag har fortfarande hjärtklappningar och spänningar i hela kroppen. Jag har tappat nästan hälften av mitt hår också. Det är det läskigaste tecknet på stress tycker jag. Stora klasar av hår som ramlar av. Jag hoppas att jag kan planera nästa tentaperiod ännu bättre så att jag slipper stressa så här nästa gång. 

Sammanlagt har jag fått tior på nästan alla mina praktiska prov och de teoretiska har varit allt mellan sju och tio. Men nästa tentaperiod ska jag klättra ännu högre. Göra ännu bättre ifrån mig. Nu vet jag att jag kan och det känns helt fantastiskt! 


Detta är den bästa tiden hittills i mitt liv



9 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS, BRAAAAAA JOBBAT !!! <3

WOOOOOP WOOOOOOP !!!

Unknown sa...

Vad skönt det måste kännas! Njut!

Anonym sa...

Grattis!!! :D Ser fram emot dina studietips!

blaklint sa...

Vad underbart ! för dig men se nu inte till att slappna av för mycket utan städa hemma exempelvis och ge dig ut och simma eller liknande även om du är trött. Så du slipper bli sjuk för det brukar komma som ett inte så trevligt paket med posten då man slappnar av efter en så stressad period. (anledningen till att jag säger det är att jag har varit väldigt duktig med att råka ut för det här) Ser fram emot dina studietips och få lite nya infallsvinklar. kram

Anonym sa...

Underbart gumman. Du är bäst. Ut o fira nu. Stor kram

Anonym sa...

Men att du har tappat hälften av håret hoppas jag var en överdrift .

Anonym sa...

Stort, stort grattis! :D Du förtjänar verkligen detta. :)

Anonym sa...

GRATTIS! =D/ Veronica

Alexandra sa...

Tack ska ni ha alla för era fina kommentarer! Jag är så lycklig just nu så det går inte att beskriva. Glädjeruset sitter fortfarande kvar! Tack för att ni tror på mig :)

Skicka en kommentar