Tre dagar kvar till skolstart

Just nu händer inte mycket.Försöker leta lägenhet men det går mindre bra. Får ju inte bo kvar här eftersom hyresvärden kommit på att han inte gillar hundar. Trots att Yoda är så renlig och aldrig ens har slickat på en möbel. Jag blir så trött. Jag har inte riktigt energin att springa och leta lägenhet, ville bara ha ett lugnt och skönt lov så jag kunde ladda för skolstart.



Back to school. 08.00 på måndag kör vi igång med genetik.

Schemat är inte nådigt nu den första delen av terminen. De har lagt fler kurser i början så att vi har mer ledigt efter halva terminens gång. Det är en bra idé men jag blir orolig att tempot kommer vara för högt för mig.
Vi ska läsa följande ämnen denna terminen:


-Genetik -Mikrobiologi -Medicinsk historia -Histologi -Fysiologi -medical research & methodology (vet inte hur jag ska skriva det på svenska) -Epidemiologi -Rumänska

Jag tror att det är två övriga ämnen men jag är inte säker. Blir yr av att bara tänka på det. Men nu är det nya tag och jag ska göra mitt bästa.

I helgen ska vi ha en mysdag jag och några av mina fina tjejer från klassen, vi ska skämma bort oss med lite ansiktsbehandlingar och ögonbrynsplock och sedan avsluta med en tjejkväll. Jag har smygstartat och redan fixat ögonbrynen. De är färgade och noggrant plockade. Man måste få vara lite tjejig också! Och jag tror inte att det är någon hemlighet att jag bryr mig om hur jag ser ut. Jag älskar det estetiska, konst och allt som hör därtill. Att experimentera med smink och hår känns som en naturlig konsekvens av det.


Det roliga är att min tjocka hund också bryr sig väldigt mycket om hur han ser ut. Han är nyduschad och nyborstad nu och jag har aldrig sett honom bära huvudet så högt. Man kan se att han känner sig fin. Han är så glad och trippar runt här som en liten prins. Nej mer som en stor kung!

Ikväll (fredag) ska jag bara ta det lugnt och spela ett av mina favoritspel, den längsta resan. Har båda delarna och jag har velat spela om dem så länge. Jag drömde länge om att jobba med att göra datorspel och jag vet att hade jag fått chansen så hade jag gjort ett spel som den längsta resan. Storyn är som tagen ur mitt huvud. All mystik och skönhet. All fantasi och spänning. Det är som en film och en bok i ett. Utan tvekan ett av de bästa spelen genom tiderna. Jag vill tacka morbror Mats som gav mig spelet i födelsedagspresent när jag var liten. Jag tror jag spelade om det minst tio gånger. Det med många andra spel som du gav mig. Tusen tack, det har gjort mycket för min barndom. Jag får någon slags stimulans för min fantasi när jag spelar. Spela och läsa, det är det bästa jag vet.

De första två bilderna är från det första spelet. De sista är ifrån uppföljaren. Båda är lika bra även om jag blev mer trollbunden av ettan. Men det kan ha varit för att jag var yngre när jag spelade det. Jag sörjer att det inte görs sådana spel längre, eller bra spel över huvudtaget...






Hoppas alla får en trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jättefin bild på dig och yoda! han verkar så mysig /liz

Anonym sa...

Du är så otroligt vacker!! ,

Skicka en kommentar