Halloween

Igår var det halloween! Jag som älskar att klä ut mig såg fram emot lördagskvällen hela veckan. När jag var yngre kommer jag ihåg att vi klädde ut oss till spöken/häxor och knackade dörr i syfte att tigga godis av alla stackars människor i kvarteret. Sedan satt man hemma och åt godis i flera dagar. Nu är det lite annorlunda. Halloween har istället blivit någon form av maskerad där man kan vara utklädd till vad som helst. Men jag älskar det. Som sagt, jag är ett stort fan av maskerader.

Själv hade jag inga pengar att köpa kostym för så jag lånade till mig min utstyrsel. Det var Rebeckas idè att jag skulle klä ut mig till barbie, och det kändes också enklast. Alla i Cluj har verkligen gått in för detta med halloween och det var så roligt att titta på alla kostymer. Här kommer lite bilder:


Vackra Sadie kom som min barndomsidol, Lara Croft.
(Jag är mer förtjust i Laras karaktär från datorspelen, men Angelinas tolkning är också bra) Jag var grön av avundsjuka.

Skulle fixa till en bild på henne på skoj men den blev helt sjukt lik Angelinas tolkning av Lara Croft. Älskar den.


Nu är det dags att sova men innan dess kommer några hälsningar från Yoda och mig:


En nyvaken Yoda tittar förvirrat in i webbkameran


Att tugga strumpor ligger honom varmt om hjärtat



Min älskade vovve! Han har vuxit upp och blivit ett riktigt lejon. (han fungerar också utmärkt som kudde som ni ser på bilden ovan)

Sov så gott alla läsare. Imorgon är det måndag och det betyder genetik kl 08.00. God give me strength.
Kram!

7 kommentarer:

Anonym sa...

vad fin du blev som barbie! tycker att du passar i rosa! =)

Anonym sa...

Hur ser ditt schema ut en vanlig vecka?

Alexandra sa...

Tack så mycket. Har aldrig gillat rosa men vad kan passa bättre när man ska vara utklädd till barbie? I nästa inlägg kommer mitt schema för veckan =)

Mvh,

Alexandra

Anonym sa...

oh, är det där sadie från idol förra året? jag gillade henne skarpt,hon var sjukt duktig, synd att hon åkte ut =(

Anonym sa...

Åh va fina ni är! Väldigt bra idé med Barbie. //Mamma

Emma sa...

Haha GRYM outfit alex! :D Iite för att jag tycker din personlighet passar en barbie.. But you do have the looks ;) Krams!

Alexandra sa...

Javisst är det Sadie från idol. Hon sjunger fortfarande som beyonce och är vackrare än någonsin :) Tackar för komplimangerna till outfiten på halloween. Man tager vad man haver. Vet inte hur min personlighet liknar barbies men jag antar att det kan ha med min naivitet att göra ;) Kramar på er alla!

Skicka en kommentar