Första dagen i skolan år två!


Då var skolan igång igen och idag hade jag min första lektion i tvåan (glädjeskutt). Jag var dock helt otroligt trött. Jag tror promenaderna till och från skolan kommer ändra på det. Kl 08.00 körde vi igång med genetik. Jag tror lektionen var ca 2 timmar lång men det var ganska tungt att få en sådan rivstart första dagen. Jag tror att genetik kommer bli ett av mina favoritämnen. Idag diskuterade vi tex kloning och det genetiska arvet. Något jag alltid har tyckt är väldigt intressant.

Imorgon kör vi igång med histologi. Läran om vävnader om jag har fattat det hela rätt. Jag hoppas att mina kunskaper i cellbiologi skall komma väl till pass, jag har ändå gjort sluttentan i cellbio tre gånger så jag känner mig nästan överbeläst i ämnet. Annat är det med anatomi, det har jag inte stenkoll på och nu är det dags för neuroanatomi. Men jag tror att det ska gå bra. Jag känner mig taggad.

Jag önskar att min kamera fungerade men den är trasig igen. Jag måste köpa en ny laddare annars hade jag tagit mycket kort idag.

I helgen var vi ute hela gänget och körde all in eftersom det var sista helgen innan skolstart. Vi hade jätteroligt minst sagt. Obsession har sina ljusa stunder. Här kommer lite bilder:

En del av gänget =) Fattas ca åtta pers. Tack alla för en underbar kväll!

La obsession!


Nu ska jag plugga lite genetik innan läggdags. Tänker ta mitt eget råd och plugga på alla anteckningar man gjort under dagen så fort man kommer hem. Är så rädd att hamna i samma sits som förra året så jag tänker köra 100% år två. Hoppas bara att jag blir av med tröttheten!

Massor av kramar. Hoppas ni får en trevlig kväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

älskar din klänning, du passar i rött! =)

Alexandra sa...

Tack så mycket :D

Anonym sa...

Nu är det fixat min vän! =D Kom hiit! =D Puss,saknar dig =) Veronica

Anonym sa...

boka nu! allt e klart =) skicka ett mail när det är klart =) puss. veronica

Skicka en kommentar