En mycket stressig vecka


Hittills har detta varit en otroligt stressig och dränerande vecka för mig. Till att börja med är jag fortfarande inte frisk. Jag känner mig trött och orkeslös och tidiga morgnar och jag går inte så bra ihop just nu. Schemat vi har fått är ganska mastigt, idag tex hade vi lektion från 08.00 till 20.00 med en timmas rast: Biokemi kurs 08.00- 11.00 Biokemi labb 11.00-14.00 Rumänska 15.00- 17.00 Fysiologi 17.00-20.00. Mitt huvud känns som potatismos.

Eftersom jag har varit sjuk gick det inte heller speciellt bra för mig på vårat första fysiologiprov. I vissa ämnen har vi ett mindre prov varje vecka som sedan utgör 10% av vårat slutresultat i ämnet. Det blev ingen jättebra start men jag hoppas på att jag kan använda helgen till att organisera mig och ladda så att jag är piggare nästa vecka och kan ge mitt allt. När CSN kommer vill jag väldigt gärna börja gymma!

Det värsta som har hänt under veckan och som antagligen dragit ner min energi och mitt humör mest har varit att jag har tvingats ställa in resan till Sverige. Jag skulle åka upp för att fira min bästa vän på hennes tjugofemårsdag denna veckan och jag fick till och med resan betald av henne. Dessutom hade jag lovat henne dyrt och heligt att jag skulle komma och vara med henne på hennes dag. Men i måndags började det bli klart för mig att det skulle bli omöjligt för mig att åka. Dels skulle jag missa ca tretton lektioner och dels körde det ihop sig med skolavgiften och jag vågar helt enkelt inte riskera att sätta min utbildning på spel hur mycket jag än vill åka till Sverige. Känner mig som en riktig skit men dessa första veckorna i skolan är så avgörande. Det känns som att jag måste bygga en bra grund att stå på nu i början. Hoppas du kan förlåta mig Veronica.



Nu har hösten kommit till Cluj. Här är en vacker bild tagen i stadsparken.

Saknar er där hemma väldigt mycket! Sov så gott!



4 kommentarer:

Anonym sa...

oj stackarn! jag lider med dig, livet är tufft! vad tråkigt! jag är säker på att din vän förstår dig och förlåter dig! hoppas du kommer på fötterna igen! =)/ anna

Anonym sa...

Hur mycket pluggade dy i gymnasiet?

Alexandra sa...

Javisst är livet tufft. Det har sannerligen sina dalar och toppar Anna. Och som svar på kommentar nr 2: Jag pluggade en del varje dag. Läste igenom anteckningarna från dagens lektioner så fort jag kom hem och om jag inte kände att jag förstod skrev jag sammanfattningar som jag läste om och om igen tills jag kände mig säker =)

Aikro sa...

Hej, läser din blogg då och då. Ganska intressant hur du beskriver livet i Cluj, håller med dig med det mesta.
Men tycker att du kan vara lite emo from time to time, absolut inget fel med det, brukar känna samma sak ibland. Speciellt när det tar 4 veckor för rektorn att stämpla dina betyg som du behöver skicka in för att få pengar för att betala skolan, som säger att deadline är om 3 dagar, efter att du väntat och fått dina betyg efter 4 veckor......pff i love bureaucracy.../cry
Hoppas det går bra med din skolavgift, vet att det är MÅNGA som inte har fått cash från CSN än...

Keep the good work

/Siar A. Alizadeh
UMF Cluj - General Medicine
English Section 1. Year 2. Group 3.

Skicka en kommentar