Tjejigt


Let's play dress up!

Ja idag var ingen jättekreativ dag precis =) Jag klev upp runt 10 och la mig i soffan och möglade framför olika komediserier på TV. Jag är ett STORT fan av how i met your mother, scrubs och that 70's show. Innan har jag aldrig varit mycket för varken serier eller TV men nu när jag är ensam så mycket blir det en bra underhållning och avslappning när jag inte jobbar eller tränar.

Jaja åter till dress up! Ni som har känt mig i mina unga år vet att det fanns en tid då jag såg ut som... jag vet inte vad man ska säga riktigt... jag såg ut som fan helt enkelt. Jag var en killtjej mellan 8 och 14 och jag brukade synas ute med allt från pappas enorma carlsbergströjor på mig till trötta skatekläder eller varför inte min pyjamas? (Jo jag hade pyjamas i skolan en del gånger då jag var för lat och brydde mig för lite för att byta om på morgonen) Detta höll på ett tag tills min kära mamma tog tag i saken och började klä mig som en människa. Hon lärde mig också att om man är lång som ett träd så är det bra om man sträcker på ryggen och inte slokar som en sengångare när man går. Som sagt, jag såg ut att vara helt utom räddning. Jag ska leta fram kort. Sedan dess har jag kammat till mig lite och tänker idag både en och två gånger på vad jag sätter på mig. Jag skulle inte kalla mig modeintresserad eller så. Jag vill ha kläder på mig som jag känner mig snygg i sedan skiter jag i om de är inne eller ej helt enkelt. Tänkte att det skulle vara en kul grej att gå lite modevisning här med några utav min mammas kläder. Hon har alltid haft finare kläder än mig och jag tycker att jag har den tuffaste mamman i världen :D


(Undrar lite varför man kan klicka på dessa bilderna så att de förstoras men inte de andra... Någon som vet?)

Påminner om när jag var liten och sprang runt i mammas klackar ^^ Imorgon ska jag och mamma till moderna museet där de har utställning för salvador Dali, min absoluta favoritkonstnär, finns ingen annan konstnär som ens kommer nära honom imo. Det ska bli jätteroligt!


Här kommer dagens låt. Som ni vet är jag riktigt fäst vid Billie Holiday. Att denna låten spelas friskt i fallout är en bidragande faktor ^^ Jag älskar temat, "allt jag skulle göra för mannen jag älskar". Enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=MOa9J8Sk_YQ

"I say I'll move the mountains
And I'll move the mountains
If he wants them out of the way
Crazy he calls me
Sure I'm crazy
Crazy in love I'd say"


0 kommentarer:

Skicka en kommentar