Trött på skiten

"Vad vår egna blondinbella Alexandra (inget ont om blondinbella, hon är en
grym affärskvinna i mina ögon) skriver på sin blogg behöver man kanske inte ta
på så stort allvar, som sagt har hon inte klarat tillräckligt många tentor för
att få börja tvåan och således betyder det inte så mycket vad hon tycker är
"svårt", enligt mig."


Läste just en länk om mig på http://www.underläkare.se/ där jag bl.a. kallas för blondinbella... Fattar inte riktigt vad jag gjort för att förtjäna det(!?) Snack om att jag inte klarade alla tentor och vidare, kul att folk kollar läget innan de skriver. Jag måste ju försvara mig och ÄNNU en gång förklara att jag inte ens försökte göra vissa tentor därför "failade" jag dem inte heller i ordets bemärkelse, utan jag fick inte betyg i dem helt enkelt. Hade jag gett mig fan på att tenta av rumänskan istället för att spela wow t.ex. så har jag inga tvivel på att det skulle ha gått bra. Den mest avgörande tentan för mig i termin 2 var biokemin och den fick jag inte ens göra... Vet inte hur många gånger jag ska tjata om detta innan folk slutar tissla och tassla om hur blåst jag är, hur mycket jag hade i snitt etc. Det är en jäkla tävling i Cluj där ingen är värd mer än resultatet de fick på senaste tentan, vadfickduvadfickduvadfickdu!!?? Eller gäller detta alla skolor på universitetsnivå? Jag är så sjukt trött på det efter det året jag spenderade nere i Cluj. Jag ångrar inte en sekund att jag läser igen vissa ämnen från termin två. Jag får en bättre grundkunskap plus att det är mindre utmanande ämnen jag behöver tenta av, tex gympa och rumänska = SLAPPT halvår innan år två kör igång och jag måste vara fokuserad till tusen.


Det stör mig att detta stör mig så mycket (= Jag är bara trött på jargongen nere i Cluj. Det är ett jäkla översitteri och skitsnack hela tiden. Folk får fan ta och fokusera på det enda folk behöver fokusera på: sig själva.


Imorgon reser jag iväg i jobbet och kommer tillbaka den 22:a. Kommer inte ha tillgång till dator så bloggen får stå och samla damm lite. För er som inte läser min blogg så ofta så kan jag ju förklara att jag är hemma i sverige tillfälligt och jobbar för att kunna försörja mina läkarstudier nere i Cluj-napoca då CSN (med all rätt) inte betalar för kurser man inte fått betyg i. Jag är dock fullt på det klara med att jag ska bli läkare och tänker inte låta något stå i vägen för mig.

Ta hand om er. Saknar er som står mig nära mer än någonsin. Här i Stockholm har jag ju bara lilla mamma och även om det räcker långt behöver jag mina vänner. VEROOONICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Haha min telefonräkning kommer komma direkt från helvetet denna månaden så som jag har ringt till min bästa vän. Men det kan det vara värt. Älskar dig hjärtat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

sötaste.
keep it up!
du är grym och vi ser fram emot att få ner dig hit till cluj igen!
du vet själv att de som hetsar inte är de som du bryr dig om egentligen.
pok

Anonym sa...

Hejsan!
Jag heter Petronella och brukar läsa din blogg då och då eftersom jag tycker det är jätteinspirerande att följa hur du kämpar med tentor och att ordna ett liv i Rumänien, och nu att komma tillbaka dit. Du verkar allt annat än korkad, och det är alltid lätt att vara efterklok. Jag menar nu, med facit i hand, skulle du säkert inte hoppat över de tentorna. Men det verkade väl vara det bästa just då. Alla måste lära sig av livet längst vägen, hur gamla eller "smarta" de än är. Och när du står där med din läkarlegitimation i handen kommer det här kämpiga halvåret bara vara en parantes (förhoppningsvis en trevlig sådan) i ditt liv.
Ta inte illa vid dig. Förhoppningsvis börjar jag också studera medicin någon gång i framtiden - och det kommer inte att vara för sällskapets skull. För alla som vill bli läkare tex verkar inte vara trevliga.
/Petronella

Anonym sa...

Hej!
Välj var du ska lägga din energi även ifall det ibland känns svårt när andra har ont av det man gör. Det är deras huvudvärk inte din, det är bara avundsjuka! Stå på dig och var fokuserad så kommer du kunna sitta och se tillbaka på den här tiden med ett leende.

Kramar från oss i Tokhult

ejjan sa...

troetta kisar? javisst.. alltid den sura greddan som ska forsoeka sej pa o vara some kind of besserwisser trots att de sjalva lider av socialt umgange. ser du dessa kverulerande individer i verkligheten kommer du bara fnya o taenka: shit, va de den haer fjollan som skrev dedaer? HAHA! in ya face biiaaatch!

kom ner hit snart sa ska jag sopa mattan me dej o schackbraedet! haha

Anonym sa...

Vi tar o sänker dem, när du kommer tillbaka, helt enkelt!e det krig dom vill ha..
xxx u know how..
btw; först kom la bomba, sen kom d.a o sen kom alexandra haha. lite skrock!puss på dig fin

Anonym sa...

Hej alla, alex här! Tack för alla fina kommentarer. De värmer i vintermörkret ska ni veta. Tog åt mig mer än nödvändigt av detta. Ni måste börja skriva avsändare på era kommentarer så jag inte tror att det sitter massa beundrare nånstans och häckar bara haha. Puss och kram på er. Egill du vet själv att jag kommer sopa schackbrädet med dig, vad vill du betta!? :p

Skicka en kommentar