På plats i Stockholm igen

Då är man tillbaka till den nya vardagen i Stockholm. Var borta och jobbade 10 dagar i Falsterbo i Malmö. Vi bodde precis vid havet långt bort från stan och det var otroligt vackert. Har spelat ca 20 parti schack denna veckan så jag är lycklig. Nu börjar jag komma i form :D Annars har jag inte mycket nytt att komma med. Pluggar mycket rumänska i hopp om att kunna prata någorlunda bra när jag åker ner till Rumänien igen. Gud vad jag längtar! Känns som att mitt liv ligger på is just nu. Extremt mycket vuxenpoäng till mig...

Här kommer lite bilder från veckan som gick:

Fotade den vackra omgivningen en hel del. Inte ofta man bor så fint. Havet är nästan vackrare på vintern.

Här har vi fina Stephani som följde med på resan, också hon som personlig assistent. Otroligt gullig tjej. =)


Tack till Steffi som knäppte lite fina bilder på mig. Vi var på bröllop vid havet. Mycket vackert.



Får passa på att tacka för kommentarerna ang det förra inlägget. Tack! Det värmde.



Någon annan som har lagt märke till sångerskan Melissa Horn? Jag reagerade på namnet eftersom jag som liten lyssnade mycket på Maritza Horn, en sångerska som slog igenom runt 1978 med skivan (LP:n?) "jämmer och elände". Hennes musik hängde med mig mycket under barndomen, låtar som tex lejonbruden eller lasarettvisan kanske ringer en klocka? Det jag fastnade för som liten var det svarta i hennes musik. Mycket sorg.
Nu är det i vilket fall så att Melissa horn är hennes dotter vilket hörs på hennes röst. Blev väldigt faschinerad av detta och tycker att Melissa är jätteduktig. Hon är en blandning mellan Lisa Ekdahl och Lars Winnerbäck. Lite för snäll musik för min smak kanske men hon ska ändå ha cred. Här kommer lite bilder på mamma och dotter:


Är i Göteborg den 22:a december. Tills dess blir det inte mycket roligt att skriva om =)) Hoppas ni har det bra. Kram

0 kommentarer:

Skicka en kommentar