schack matt


Jag älskar schack. Min pappa lärde mig spela när jag var liten och sedan dess har jag spelat så ofta jag får en chans. Det gynnar inte bara tankeverksamheten utan man kan lära känna personen man spelar mot bättre. Det låter konstigt men jag ser ett mönster i människors personlighet och deras sätt att spela schack. Man ser om personen i fråga är impulsiv eller om han eller hon tar hänsyn till konsekvenser tex. Jätteintressant tycker jag. Ett tips till första dejten är att spela schack haha (mm det finns en anledning till att jag typ aldrig har dejtat... weirdo)

Igår spelade jag schack med arbetsgivaren för andra gången. Det är riktigt roligt. Han är vass :D En period spelade jag ca 5 parti om dagen och det var skrämmande hur det påverkade mig. Schack gör att man lär sig sortera tankarna bättre. Man lär sig planera på ett annat sätt och man drar slutsatser fortare. Jag märkte mest skillnad i matematik, det gick som en dans när jag spelade som mest. Fler borde spela schack är väl vad jag vill ha sagt... :D Det tråkiga är att det är som att gymma, lägger man av är det svårt att öva upp sig igen. Jag kunde tänka tre, nästan fyra, drag i förväg ett tag nu har jag svårt att tänka två drag i förväg och jag gör klantiga misstag. Det gäller att hålla det vid liv. Jaaa Egill, det var därför du vann när vi spelade! Jag hade inte spelat på år :P Nu står det dock 2-1 ^^

Jobbet går bra, det är mycket att lära sig och jag försöker så gott jag bara kan. Igår jobbade jag 17 h i sträck! Jag tycker att jag var duktig :D Idag jobbar jag 16 - 23 sedan kan jag ägna hela måndagen åt träning. Vill se "en julsaga" på bio också. Någon som sett den?

Sist men inte minst, här kommer en hyllning till människans största och bästa upptäckt, KAFFET! Jag hade inte klarat dagarna utan kaffe, jag tror att jag är uppe i 7 koppar/dag nu. Något missbruk ska man ha ^^



Kram på er alla, glöm inte att det är fars dag! Puss på dig lilla pappa =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

knaaaaaas!!! så mkt spö ska du få i schack asssssssss!

Anonym sa...

Pffft, Its on biatch! :p

Skicka en kommentar