A christmas carol





Var och såg "a christmas carol" idag på bio med mamma. Gud vilken mysig film! Haha JA jag gillar tecknade filmer och jag står för det ^^ Filmen är dessutom i 3D vilket förstärker upplevelsen ännu mer. Jag rekomenderar den starkt för vuxna och ungdomar, den är för läskig för barn under 10 år tycker jag :D




Jag läste ju Läckbergs senaste bok "fyrvaktaren" för ett tag sedan. Den var riktigt bra och underhållande men ja tycker inte att den håller samma standard som de tidigare böcker hon gjort (alla utom isprinsessan som var lite rooky) Det känns lite som att den är utfylld med tråkiga sidoteman medans huvudstoryn, som är extremt spännande, kommer i skymundan.

Jag läste också just ut "hypnotisören" av Kepler. Väldigt spännande bok. Den är bra och håller intresset uppe men den känns lite för plastig och uppblåst för min smak. Eller osannolik är nog ordet jag letar efter. Ni som gillar spännande och lite annorlunda deckare bör läsa denna. Själv tillhör jag dem som gillar råa, realistiska, mörka deckare. Desto svartare desto bättre.




Har blivit rekomenderad dessa två böckerna nyligen och det ska bli kul att läsa något nytt. Nästan bara läst deckare innan. The "gargoyle" är en historia om en man som återhämtar sig från en bilolycka. Han är svårt brännskadad och står inför ett helt nytt liv. Låter intressant tycker jag och jag har hört at den ska vara något utöver det vanliga. Om "the child in time" är lika intressant som personen som rekomenderade den lär jag inte bli besviken =)

Ska till kulthurhuset imorgon och låna lite böcker. Någon i Stockholm som känner för att dra ett parti schack på kulturhuset!? Kontakta mig. Jag behöver någon att spela med på fritiden! Schackproffs undanbedes dock, man vill ju behålla ansiktet:D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar