Världens bästa mamma!



Äntligen kom våren till cluj! På allvar denna gången. Hela veckan har varit solig och runt 21 grader. Känns så skönt att lämna jackan på galgen när man trippar iväg till skolan. Med våren kom också min lilla mamma. Har haft världens underbaraste vecka med henne. Inte nog med att hon tog med mig på mannikyr och massage samt köpte en massa kläder till sin stackars utfattiga dotter, hon lagade också mat varje dag och städade allt som gick att städa här hemma. Det kom som en räddning för mig som nästan bara ätit nudlar under några veckor. Man uppskattar verkligen att få mat när man har bott utan föräldrar ett tag. (= Vi var också ute och promenerade i staden, min mamma älskar att utforska och se saker nämligen :D Vi hittade jättevackra delar av cluj som tex den botaniska trädgården. Var riktigt intressant trots att jag håller på att kollapsa så fort jag rör lite på mig. Här kommer lite bilder på veckan som varit:


Här har vi botaniska trädgården. Hade ingen aning om att den var så fin på insidan.

Hehe, mamma spenderade största delen av tiden i köket stackarn. Men jäklar vilken god mat hon gör! Önskar jag hade en fjärdedel av hennes skills i matlagning.

Vi avslutade veckan på en traditionell rumänsk restaurang. En bra avslutning på en underbar vecka! Saaaaknar lilla mamma!

and now to something completely different...


Jag har klarat alla prov hittills! Yeeeeeeey! Fick bara en femma i cellbiologi dock, men det är orättvist eftersom jag missförstod frågan. Hjärnan liksom fryser till under muntliga prov och det är så svårt att tänka klart. Läraren frågade mig "Kan du förklara vad actin filaments är?" Jag tyckte hon sa active filaments! Satt som en idiot och kunde inte svara på frågan :( Andra frågan kunde jag som tur var men det är så retligt att jag missuppfattade första. Jaja, fick en tia i anatomin iallafall, det var dock inget jättesvårt prov. Men ändå!
*
I onsdags blev jag erbjuden jobb utav en modellagentur som är ganska stor här i rumänien. Det var väldigt omtumlande och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Det hade varit roligt vid sidan om, men modellyrket kräver att man kan posera i underkläder eller bikini utan problem och jag vet inte om jag vill det. det är bara det att jag behöver pengar som aldrig förr och om jag kan få pengar för att stå framför en kamera eller gå på catwalk så är det ganska frestande... Men jag vet inte alls ännu. Just nu går jag på kurser och lär mig posera rätt och gå på catwalk. Väldigt spännande måste jag säga. Men som sagt jag vet inte om det är min grej riktigt.
Hoppas ni har det bra alla läsare! Kram på er!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar dig också redan. Det har varit jättekul att få bo hos er. Bara rå om och laga mat. Det hade dock behövts några dagar till för att städa lägenheten ordentligt :-)

Skicka en kommentar